هوش مصنوعی می‌تواند اوتیسم را در کودکان ۲ ساله تشخیص دهد

محققان با استفاده از تصویربرداری ام آر آی و نوع جدید آن با کمک هوش مصنوعی، توانستند برخی اختلالات در ارتباطات اجتماعی و رفتارهای تکراری از قبیل اوتیسم را ثبت کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تشخیص زود هنگام اوتیسم و مداخله و حمایت موثر در این بیماری بسیار حائز اهمیت است. […]

محققان با استفاده از تصویربرداری ام آر آی و نوع جدید آن با کمک هوش مصنوعی، توانستند برخی اختلالات در ارتباطات اجتماعی و رفتارهای تکراری از قبیل اوتیسم را ثبت کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تشخیص زود هنگام اوتیسم و مداخله و حمایت موثر در این بیماری بسیار حائز اهمیت است. سیستم هوش مصنوعی جدید محققان می‌تواند این مشکل را بین ۲۴ تا ۴۸ ماهگی و با دقت ۹۸.۵ درصد تشخیص دهد.

در این فناوری از اسکن‌های ام آر آی تنسور پخش وزنی از مغز استفاده می‌شود که در آن یک فناوری تخصصی مورد استفاده قرار گرفته و نحوه حرکت آب در طول مسیرهای ماده سفید در اندام بدن مشخص می‌شود.

گرگوری بارنس استاد عصب شناس و مدیر مرکز اوتیسم در لوئیز ویل و از نویسندگان این تحقیق می‌گوید: بیماری اوتیسم در واقع اتصالات نامناسب در مغز است. از طرفی روش ام آر آی جدید می‌تواند این ارتباطات غیر طبیعی را ثبت کرده و با شناسایی اختلال در ارتباطات اجتماعی و رفتارهای تکراری مبتلایان به اوتیسم را شناسایی کند.

در این روش هوش مصنوعی سیگنال‌های تصویربرداری که نشان دهنده قدرت ارتباط بین نواحی مختلف مغز است را جمع آوری میکند. این کار از طریق اسکن DT-MRI انجام می‌شود که در آن محقق‌ها می‌توانند تصاویر بافت مغز را جدا کنند. سپس با کمک یادگیری ماشینی می‌توان الگوهای نشانگر در مغز کودکان اوتیسمی با مغزهای سالم را مقایسه کرده و به شناسایی این بیماری پرداخت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال