شرکت‌های بزرگ فناوری به دنبال متخصص هوش مصنوعی با حقوق‌های نجومی هستند

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری مانند آمازون، متا و نتفلیکس قصد دارند استعدادهای حوزه هوش مصنوعی را با دستمزدهای بسیار بالا مانند سالانه ۹۰۰ هزار دلار جذب کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کمبود نیروی متخصص در زمینه هوش مصنوعی باعث شده است تا شرکت‌های بزرگ در جذب این افراد به رقابت […]

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری مانند آمازون، متا و نتفلیکس قصد دارند استعدادهای حوزه هوش مصنوعی را با دستمزدهای بسیار بالا مانند سالانه ۹۰۰ هزار دلار جذب کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کمبود نیروی متخصص در زمینه هوش مصنوعی باعث شده است تا شرکت‌های بزرگ در جذب این افراد به رقابت با یکدیگر بپردازند. طبق گزارش منتشر شده توسط وال استریت ژورنال آگهی‌های استخدامی مربوط به متخصصین هوش مصنوعی مولد در سال میلادی کنونی حدود ۴ برابر افزایش یافته است. تقاضای این نیروی کار به همراه کمبود نیروی متخصص باعث شده است تا پیشنهاد دستمزد به این افراد برای استخدام به شدت افزایش پیدا کند. عنوان مثال نتفلیکس برای جایگاه شغلی مدیر محصول هوش مصنوعی حقوق سالانه ۹۰۰ هزار دلار را در نظر گرفته است. همچنین شرکت HINGE نیز برای سمت معاونت هوش مصنوعی حقوق سالانه ۳۹۸ هزار دلار را پیشنهاد کرده است. آگهی استخدام آمازون برای مدیر ارشد در زمینه هوش مصنوعی مولد نیز دارای حقوق سالانه ۳۴۰ هزار دلار بوده است.

استخدام نیروی متخصص هوش مصنوعی با حقوق‌های نجومی تنها به شرکت‌های بزرگ فناوری مربوط نبوده است. یک شرکت مالی با نام Capital One نیز برای جذب چنین مهندسی حقوق ۳۲۵ هزار دلاری را پیشنهاد کرده است. افراد غیر ماهر و با مدرک دانشگاهی نیز می‌توانند در این حوزه درآمد خوبی کسب کنند. به عنوان مثال متا از دیگر شرکت‌های فناوری به دنبال جذب یک مهندس هوش مصنوعی تازه فارغ التحصیل شده با حقوق سالانه ۱۳۷ هزار دلار است. توجه بیش از اندازه به فناوری هوش مصنوعی در سال اخیر باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌ها به دنبال توسعه ابزارهای این حوزه باشند. کمبود نیروی متخصص کار را برای چنین شرکت‌هایی بسیار دشوار کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال