چین برای آزمایش فناوری‌های جدید خود ۴ ماهواره پرتاب کرد

چین ۴ ماهواره جدید را با هدف آزمایش فناوری‌های جدید خود به فضا ارسال کرده است. این ماهواره ها توسط موشک جامد کوایژو ۱۱ Kuaizhou-11 در روز سه‌شنبه و از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در صحرای گوبی انجام شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چهار ماهواره در این موشک شامل ماهواره‌های […]

چین ۴ ماهواره جدید را با هدف آزمایش فناوری‌های جدید خود به فضا ارسال کرده است. این ماهواره ها توسط موشک جامد کوایژو ۱۱ Kuaizhou-11 در روز سه‌شنبه و از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در صحرای گوبی انجام شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چهار ماهواره در این موشک شامل ماهواره‌های سنجش از راه دور ساخته شده توسط دانشگاه ووهان و یک ماهواره تایید فناوری سنجش از دور یکپارچه مدار پایین زمین است که توسط شرکت علوم و صنعت هوافضای چین ساخته شده است. ماهواره تایید فناوری سنجش بخشی از یک صورت فلکی است که در ارتفاع ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتری دور زمین می‌چرخند. این ماهواره‌ها در این مدار با کشش اتمسفری بیشتری مواجه بوده و به همین دلیل به نیروی محرکه داخلی بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل به طور مکرر تعویض شده و طول عمر آنها نیز کوتاه‌تر است

ماهواره دیگر سوار بر این موشک شامل یک ماهواره تشخیص جو و یک ماهواره سنجش از راه دور مربوط به شرکت ZeroG Lab بوده است. پرتاب انجام شده در روز سه‌شنبه سومین پرتاب موشک کوایژوی ۱۱ است که تاکنون انجام گرفت. این موشک برای نخستین بار در ژوئیه سال ۲۰۲۰ پرتاب شد که در آن زمان با شکست مواجه شده و سپس در سال ۲۰۲۲ دومین پرواز خود را با موفقیت انجام داد.

چین برای سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰۰ پرتاب را برنامه‌ریزی کرده است. بخش هوافضای چین تاکنون ۲۳ ماموریت مداری را به پایان رسیده و پرواز روز سه‌شنبه نیز بیست و چهارمین ماموریت بوده است. چین با ارسال ماهواره‌های مورد نظر قصد دارد فناوری‌های جدیدی را مورد آزمایش قرار دهد. ماهواره سنجش از راه دور نیز قادر است فناوری‌های مورد نظر را بررسی کرده و آنها را مورد سنجش قرار دهد.