ساخت نقشه ماهواره‌ای نشت متان با کمک هوش مصنوعی گوگل

گوگل قصد دارد طی همکاری با یک سازمان غیرانتفاعی به نام EDF در ایجاد نقشه نشت متان همکاری داشته باشد. این همکاری از طریق هوش مصنوعی گوگل انجام خواهد گرفت. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که همیشه از کربن دی اکسید به عنوان عامل اصلی آلودگی هوا و گرمایش جهانی […]

گوگل قصد دارد طی همکاری با یک سازمان غیرانتفاعی به نام EDF در ایجاد نقشه نشت متان همکاری داشته باشد. این همکاری از طریق هوش مصنوعی گوگل انجام خواهد گرفت.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که همیشه از کربن دی اکسید به عنوان عامل اصلی آلودگی هوا و گرمایش جهانی صحبت می‌شود اما متانیز حدود ۳۰ درصد از افزایش دما را بر عهده دارد. به همین دلیل گوگل قصد دارد با یک صندوق غیرانتفاعی در دفاع از محیط زیست وارد همکاری شده و از هوش مصنوعی برای تولید نقشه نشت این گاز استفاده کند.

طبق گزارشی که در این مورد منتشر شده است گوگل با همکاری EDF نقشه‌ای را در مورد آلودگی‌های متان در جهان بر زیرساخت‌های نفت و گاز مربوط به آن را تهیه می‌کند این دو شرکت امیدوارند با استفاده از این نقشه بتوان منابع اصلی نشت متان را شناسایی و برای جلوگیری از آلودگی بیشتر اقدام کرد.

این موسسه غیرانتفاعی طی ماه‌های آینده ماهواره‌ای را با نام MethaneSAT پرتاب می‌کند که وظیفه آن ردیابی گاز متان است. پس از آن هوش مصنوعی گوگل نقشه‌ای از زیرساخت‌های نفت و گاز تهیه کرده و بدین ترتیب می‌توان منابع آلودگی را در جهان شناسایی کرد.

یائر مگوایر، معاون ارشد و مدیر کل تیم Geo Sustainability در گوگل در این مورد می‌گوید: به دلیل تغییرات سریع زیرساخت‌ها به روز نگه داشتن نقشه در این زمینه می‌تواند بسیار موثر بوده و به ورودی‌های دائمی نیز نیاز دارد. البته این مسئله در تخصص ما قرار دارد اطلاعاتی نظیر آن برای شرکت‌های انرژی محققان و حتی بخش دولتی نیز بسیار ارزشمند خواهد بود. زیرا با استفاده از نقشه‌ها می‌توان انتشار متان را از منابع مختلف پیش‌بینی کرده و آن را کاهش داد. این ماهواره قرار است هر روز ۱۵ بار به دوره کره زمین چرخش کرده و با استفاده از ابزارهای خود مناطق اصلی تولید کننده نفت و گاز و انتشار متان توسط آنها را زیر نظر بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال