طراحی ایمپلنت محرک مغز که با تنفس شارژ می‌شود

محققان نوعی ایمپلنت جدید طراحی کرده اند که می تواند از راه نفس کشیدن فرد شارژ سود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر ایمپلنت های کنترل کننده مغز برای بیماری پارکینسون استفاده میشوند. محققان طراحی جدیدی از یک ایمپلنت انجام داده اند که می تواند تجربه بهتری از این فناوری […]

محققان نوعی ایمپلنت جدید طراحی کرده اند که می تواند از راه نفس کشیدن فرد شارژ سود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر ایمپلنت های کنترل کننده مغز برای بیماری پارکینسون استفاده میشوند. محققان طراحی جدیدی از یک ایمپلنت انجام داده اند که می تواند تجربه بهتری از این فناوری ارایه کند. به گفته محققان ایمپلنت جدید از ژنراتورهای تریبوالکتریک برای تبدیل تنفس به الکتریسیته استفاده می کند.

ایمپلنت های مغزی با کاشت سیم های کوچک در بخش های مختلف باعث میشود تا ارسال پالس های خفیف برای اصلاح فعالیت الکتریکی انجام گیرد.

این روش نخستین بار برای درمان بیماری پارکینسون و لرزش های ناشی از آن مورد استفاده قرار گرفت. سالانه حدود ۱۵۰ هزار بیمار از این ایمپلنت در زیر پوست قفسه سینه استفاده می کنند. در حال حاضر دستگاههای کنونی با کمک باتری و برای دو تا سه سال می توانند کار کنند. حتی نمونه هایی از ضربان سازها نیز در این فناوری استفاده شد که می توانست با ضربان قلب و یا عضلات بدن فرد شارژ شود. اکنون این ایده در ایمپلنت های مغزی نیز استفاده شده است.

محققان بنوعی دستگاه تحریک عمیق مغز طراحی کردند که می تواند انرژی مالشی را از طریق تنفس فرد جمع آوری کند. این انرژی تولید شده توسط یک ابرخازن جمع آوری می شود و می تواند انرژی مورد نظر محرک عمقی مغز را فراهم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال