طراحی اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی که با بررسی ارتعاش صدا سرطان را تشخیص می دهد

پژوهشگران آمریکایی با کمک هوش مصنوعی یک اپلیکیشن توسعه داده اند که احتمالا در آینده تشخیص سرطان را با کمک صدای افراد انجام میدهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در آینده ای نزدیک اپلیکیشن های تلفن همراه می توانند وسیله ای برای تشخیص سرطان به شمار روند. دانشمندان در حال بکارگیری هوش مصنوعی […]

پژوهشگران آمریکایی با کمک هوش مصنوعی یک اپلیکیشن توسعه داده اند که احتمالا در آینده تشخیص سرطان را با کمک صدای افراد انجام میدهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در آینده ای نزدیک اپلیکیشن های تلفن همراه می توانند وسیله ای برای تشخیص سرطان به شمار روند. دانشمندان در حال بکارگیری هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری های مزمن هستند که از طریق تجزیه و تحلیل ارتعاش های گفتار و الگوهای تنفسی به دنبال تشخیص بیماری است. به همین ترتیب محققانی در موسسه ملی بهداشت آمریکا تلاش دارند تا از این فرآیند در یک پروژه تحقیقاتی و با کمک هوش مصنوعی داده هایی را جمع آوری کنند.

به عنوان مثال در بیماری هایی مانند پارکینسون و یا سکته مغزی فرد دچار مشکل تکلم میشود. همچنین بیماری های ریوی باعث مشکلات تنفسی خواهد شد. به همین دلیل دانشمندان قصد دارند اپلیکیشنی توسعه دهند که بتواند بسیاری از بیماریهای را تشخیص دهد. این پروژه قسمتی از پژوهش بزرگ پلی به هوش مصنوعی است که به موسسه ملی بهداشت آمریکا تعلق دارد. این پروژه با بودجه ای ۱۳۰ میلیون دلاری تلاش دارد تا هوش مصنوعی را برای تشخیص در پزشکی مورد استفاده قرار دهد.

دکتر یائل بنسوسان، سرپرست این پژوهش معتقد است این اپلیکیشن در صورت موفقیت آمیز بودن می تواند شرایط بهتری را برای افراد دارای محدودیت خدمات بهداشتی فراهم کند. آنها برای ۴ سال آینده داده های ژنتیکی و بالینی به همراه ۱۳۰ هزار نمونه صدای اهدایی را جمع آوری می کنند تا بتوانند از آن برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال