کشف نخستین نشانه‌های شکافته هسته‌ای در کیهان

دانشمندان برای نخستین بار توانستند نشانه‌هایی از شکافت هسته‌ای را در کیهان مشاهده کنند. پیش از این فرایند شکافت از نوع هسته‌ای تنها در رآکتورهای آن مشاهده شده بود. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق شواهد موثق دانشمندان شکافت هسته‌ای در کیهان را در زمان ادغام ستاره‌های نوترونی کشف کردند. در حال […]

دانشمندان برای نخستین بار توانستند نشانه‌هایی از شکافت هسته‌ای را در کیهان مشاهده کنند. پیش از این فرایند شکافت از نوع هسته‌ای تنها در رآکتورهای آن مشاهده شده بود.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق شواهد موثق دانشمندان شکافت هسته‌ای در کیهان را در زمان ادغام ستاره‌های نوترونی کشف کردند. در حال حاضر این نوع شکافت روی زمین و در نیروگاه‌های هسته‌ای یک فرایند شناخته شده محسوب می‌شود. اما بیش از این چنین نشانه‌هایی در فضا دیده نشد. با کشف جدید برخی باورهای قدیمی به چالش کشیده شده و ترک ما از تشکیل عناصر سنگین در جهان نیز تغییر خواهد کرد.

طبق مقاله منتشر شده در این مورد محققان آزمایشگاه ملی لوس آلاموس و دانشگاه کارولینای شمالی مشاهداتی را ارائه کرده‌اند که به اولین نشانه‌های شکافت هسته ای در جهان تعلق دارد. یکی از محققان در این مورد می‌گوید: پیش از این تصور می‌شد که شکاف در کیهان اتفاق می‌افتد اما تاکنون به اثبات نرسیده بود. فرایند شکافت هسته‌ای کاملاً شناخته شده و در نیروگاه‌های هسته‌ای مولد انرژی روی زمین نیز انجام می‌گیرد. اما هرگز چنین فرایندی در بین ستارگان دیده نشده است.

محققان پیش از این تصور می‌کردند شکافت هسته‌ای طی ادغام ستاره‌های نوترونی رخ می‌دهد. اکنون این تیم تحقیقاتی بر اساس مشاهدات و مدل‌های ساخته شده توانسته است نشانه‌های شکافت هسته‌ای در جهان را کشف کند. کشف این نشانه‌ها می‌تواند به پرسش چگونگی ایجاد عناصر سنگین جهان پاسخ دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال