کشف آنزیم جدیدی که هوا را به انرژی تبدیل می کند

دانشمندان آنزیم جدیدی را کشف کرده اند که قادر است هیدروژن موجود در هوا را به انرژی تبدیل کند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در حال کار روی باکتری خویشاوند بیماری سل بودند که این آنزیم جدید را کشف کردند. آنزیم مورد نظر قادر است هیدروژن را به الکتریسیته تبدیل کند. […]

دانشمندان آنزیم جدیدی را کشف کرده اند که قادر است هیدروژن موجود در هوا را به انرژی تبدیل کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در حال کار روی باکتری خویشاوند بیماری سل بودند که این آنزیم جدید را کشف کردند. آنزیم مورد نظر قادر است هیدروژن را به الکتریسیته تبدیل کند. محققان معتقدند در این هدمی توان از این آنزیم برای تولید انرژی پاک بهره گرفت.

آنزیم جدید با نام Huc در باکتری مایکوباکتریوم اسمگماتیس قرار دارد و انرژی هیدروژن اتمسفر را دریافت می کند. این ویژگی باعث میشود تا این باکتری بتواند در محیط های بدون مواد مغذی نیز زنده بماند. محققان می گویند با کشف این آنزیم می توان از آن به عنوان منبع انرژی جدید برای دستگاه های الکتریکی قابل حمل استفاده کرد.

ریس گرینتر، میکروب شناس دانشگاه استرالیا و نویسنده اصلی این مقاله می گوید: منبع انرژی موجود در این آنزیم در اینده می تواند انرژی بخش گسترده ای از وسایل قابل حمل مانند حسگرهای بیومتریک، ساعت های دیجیتال و حتی کامپیوترهای ساده را از طریق هوا بدست آورد. میزان جریان الکتریکی تولید شده توسط این آنزیم با میزان غلظت هیدروژن در اختیار گرفته متناسب است. بدین ترتیب امکان بکارگیری آن در ساعت و گوشی های هوشمند به عنوان سلول سوختی وجود دارد.

مایکوباکتریوم اسمگماتیس در خاک سراسر جهان یافت میشود و دارای ویژگی تولید انرژی از هیدروژن است. این میکروب از همین روش برای زنده ماندن در نامساعد ترین شرایط استفاده میکند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال