برای اندازه‌گیری دقیق سن می‌توان از زمان سنج‌های اپیژنیک و روش جدید آن‌ها استفاده کرد

زمانسنج‌های جدیدی که محققان اپیژنیک ساخته‌اند می‌تواند دلیل اصلی پیری ما و سن دقیق را نشان دهد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان بیمارستان برگهام و زنان زمان سنج اپیژنیک جدیدی را رونمایی کرده اند که می تواند از ساختار دی ان ای برای تعیین سن دقیق بیولوژیکی استفاده کند. مدل جدید […]

زمانسنج‌های جدیدی که محققان اپیژنیک ساخته‌اند می‌تواند دلیل اصلی پیری ما و سن دقیق را نشان دهد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان بیمارستان برگهام و زنان زمان سنج اپیژنیک جدیدی را رونمایی کرده اند که می تواند از ساختار دی ان ای برای تعیین سن دقیق بیولوژیکی استفاده کند.

مدل جدید از طریق تفاوت‌های ژنتیکی که باعث کند یا سریع شدن پیری می‌شوند می‌تواند سن بیولوژیکی را پیش بینی کند. همچنین امکان ارزیابی مداخلات ضد پیری را با دقت بیشتری خواهد داشت. پیش از این زمانسنج‌های دیگری نیز ابداع شده بودند که در آنها از رابطه بین الگوهای متیلاسیون دی ان ای و ویژگی‌های مرتبط با پیری استفاده می‌شد. اما در آنها امکان شناسایی عوامل پیری بدن و اینکه کدام یک سریع‌تر یا کندتر باعث پیری می‌شوند وجود نداشت.

وادیم گلادیشف، از نویسندگان اصلی این مقاله و محقق در بخش ژنتیک در این باره می‌گوید: این اولین زمان سنج خواهد بود که تمایز بین علت و معلول ایجاد می‌کند. همچنین با استفاده از آن می‌توان بین عواملی که باعث سرعت بخشیدن به پیری شده و یا با آن مقابله می‌کنند تفاوت قائل شده و برای پیش بینی سن بیولوژیکی و ارزیابی اثربخشی ویژگی‌های شناسایی شده روی پیری استفاده کرد.

محققان از مدت‌ها پیش تاکنون به ارتباط بین متیلاسیون دی ان ای و تاثیر آن روی روند پیری متمرکز شده بودند. به گفته محققان مناطق خاصی از دی‌ان‌ای ما وجود دارند که به عنوان جزایر سیپیچی شناخته شده و ارتباط مستقیمی با پیری دارند. از طرفی سبک زندگی مانند کشیدن سیگار و یا رژیم غذایی و انتخاب سبک‌های آن نیز روی متیلاسیون دی ان ای موثر بوده و تاثیر زیادی روی وراثت ژنتیکی خواهد گذاشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال