برای نخستین بار یک اپلیکیشن برای درمان افسردگی موفق به دریافت مجوز FDA آمریکا شد

این نخستین بار است که یک اپلیکیشن توانسته به عنوان یک درمان کمکی برای افسردگی مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان غذا و داروی آمریکا برای اختلال افسردگی اساسی به یک ابزار درمان دیجیتال تاییدیه داده است. اپلیکیشن موبایل به نام Rejoyn توانسته […]

این نخستین بار است که یک اپلیکیشن توانسته به عنوان یک درمان کمکی برای افسردگی مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان غذا و داروی آمریکا برای اختلال افسردگی اساسی به یک ابزار درمان دیجیتال تاییدیه داده است. اپلیکیشن موبایل به نام Rejoyn توانسته برای نخستین بار این تاییدیه را دریافت کند. سازنده این اپلیکیشن شرکت Otsuka Pharmaceutical and Click Therapeutics است و به گفته این شرکت این اپلیکیشن می‌تواند در کنار داروهای تجویزی برای افراد دارای سن ۲۲ سال به بالا مورد استفاده قرار بگیرد.

طبق بیانیه مطبوعاتی شرکت سازنده Otsuka Pharmaceutical and Click Therapeutics این اپلیکیشن دارای یک برنامه ۶ هفته‌ای است که در آن رویکردی جدید به نام تمرین احساسی شناختی و دروس رفتار درمانی شناختی مورد استفاده قرار گرفته است. دستگاه ر دسته دستگاه‌های پزشکی با ریسک کم متوسط قرار دارد از ایرو برای دریافت تاییدیه تنها باید ایمنی و موثر بودن آن به اندازه دیگر دستگاه‌های پزشکی موجود در بازار به اثبات می‌رسید.

دکتر جان کراوس معاون اجرایی و مدیر ارشد پزشکی در این شرکت در مورد این اپلیکیشن می‌گوید: Rejoyn به عنوان یک درمان کمکی جدید می‌تواند برخی از علائم اختلالات افسردگی اساسی را رفع کند. همچنین Rejoyn تکمیل کننده استانداردهای مراقبتی موجود است. بسیاری از روش‌های سنتی موجود نیز تاثیرگذار هستند. اما بسیاری از افراد ا پاسخ‌های جزئی از این درمان‌ها می‌گیرند.

هدف از طراحی این اپلیکیشن یک درمان کمکی برای داروهای ضد افسردگی بوده است. با استفاده از تمرینات موسوم به تمرین حافظه چهره‌های احساسی در Rejoyn افراد باید احساسات را در مجموعه‌ای از چهره‌ها شناسایی کرده و سپس به مقایسه آنها با یکدیگر بپردازند. به گفته محققان این روش هنوز به عنوان یک مکانیزم تثبیت شده در نظر گرفته نمی‌شود و پژوهش‌های مربوط به آن هنوز به شکل اکتشافی ادامه دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال