برای نخستین بار اندام‌های مصنوعی نیز می‌توانند دما را حس کنند

محققان سوئیسی و ایتالیایی دستگاهی را توسعه داده‌اند که از طریق آن امکان حس کردن دمای اجسام با استفاده از اندام مصنوعی در افراد مبتلا به قطع عضو ممکن خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه ساخته شده توسط پژوهشگران برای اولین بار توانست به شخص مبتلا به قطع عضو کمک […]

محققان سوئیسی و ایتالیایی دستگاهی را توسعه داده‌اند که از طریق آن امکان حس کردن دمای اجسام با استفاده از اندام مصنوعی در افراد مبتلا به قطع عضو ممکن خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه ساخته شده توسط پژوهشگران برای اولین بار توانست به شخص مبتلا به قطع عضو کمک کند تا از طریق دست مصنوعی خود دمای اجسام را احساس کند. دستگاه این پژوهش گران برای نخستین بار از یک نوآوری جدید بهره برده و از طریق آن می‌توان به ادغام کردن احساسات در اندام‌های مصنوعی پرداخت.

سلیمان شکور رهبری مطالعه و پژوهشگر ارشد از موسسه فناوری فدرال لوزان در سوئیس در این مورد می‌گوید: این دستگاه با استفاده از افزایش بازخورد حسی در اندام‌های مصنوعی می‌تواند به افراد دچار مشکل قطع عضو کمک کند تا این عضو را بخشی از بدن خود احساس کنند. این در حالی است که ایجاد یک حس طبیعی بدون دما امکان‌پذیر نخواهد شد.

شکور در این مورد خاطرنشان کرده است این روش می‌تواند به این افراد کمک کند تا در مورد اینکه یک جسم داغ است یا خیر تمایز قائل شوند. این پژوهشگران پیش از این نشان دادند با گرم کردن یا سرد کردن نقاط خاصی در قسمت بازوی باقی مانده توان این احساس را در دست قطع شده نیز ایجاد کرد. این رو آنها دستگاهی به نام مینی تاچ را توسعه دادند که امکان حس دما از طریق دست مصنوعی را به این افراد می‌دهد.

این دستگاه پس از تشخیص تغییر دما از طریق حسگر آن را به یک کنترل کننده آن را از طریق سیگنال اطلاع می‌دهد. اطلاعات ارسال شده از طریق یک جز دیگر در قسمت بالایی دست مصنوعی منتقل می‌شود. به این ترتیب امکان لمس آن توسط پوست بازو ایجاد خواهد شد. دمایی که حس کرد تشخیص داد میتواند در بازو برای ایجاد احساسات به طور مجدد تولید شود. در این پژوهش با استفاده از دستگاه ساخته شده و باز تولید دماهای بین ۲۰ تا ۴۰ درجه سلسیوس باعث شد تا شخص از طریق دست قطع شده حرارت را در محل حسگر دما احساس کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال