محققان برای نخستین بار موفق به شناسایی مولکول‌های آب روی سیارک‌ها شدند

محققان قصد دارند از تلسکوپ فضایی جیمز وب برای بررسی سیارک‌ها در این پژوهش استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده‌های ناسا و سازمان فضایی آلمان منجر به شناسایی مولکول‌های آب روی دو سیارک برای نخستین بار شد. طبق گزارش پژوهش انجام گرفته محققان با استفاده از دستگاه FORCAST چهار سیارک […]

محققان قصد دارند از تلسکوپ فضایی جیمز وب برای بررسی سیارک‌ها در این پژوهش استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده‌های ناسا و سازمان فضایی آلمان منجر به شناسایی مولکول‌های آب روی دو سیارک برای نخستین بار شد. طبق گزارش پژوهش انجام گرفته محققان با استفاده از دستگاه FORCAST چهار سیارک دارای سیلیکات را بررسی کرده و وجود مولکول‌های آب را روی این سیارک‌ها شناسایی کنند.

دکتر آنیسیا آردوندو محقق اصلی در این پژوهش در این مورد می‌گوید: سیارک ها باقیمانده فرایند شکل‌گیری سیاره‌ها بوده و ترکیبات آنها نیز به این موضوع بستگی دارد که در کدام قسمت از سحابی خورشیدی تشکیل شده باشند. از موارد جالب در مورد این سیارک‌ها توزیع آب در آنها است. بررسی این موضوع می‌تواند چگونگی پیدایش آب در زمین را نیز نشان دهد.

سیارک‌های انید روز به صورت خشک و سیلیکاتی و در نزدیکی خورشید شکل می‌گیرند در حالی که مکان ایجاد مواد یخی دورتر از خورشید است. شناخت بیشتر مکان سیارک‌ها و ترکیبات آنها می‌تواند به درک چگونگی توزیع سیارک‌ها در سحابی خورشیدی کمک کند. همچنین با بررسی این موضوع می‌توان چگونگی تکامل آنها را از زمان تشکیل شناسایی کرد. توزیع آب در منظومه شمسی و درک آن می‌تواند به شناخت بهتر انتقال یافتن آب به زمین نیز کمک کند. همچنین در نهایت به پیدا شدن زندگی بالقوه در منظومه شمسی و یا فراتر از آن کمک خواهد کرد.

داده های مربوط به رصدخانه سوفیا در پروژه مشترک ناسا و سازمان فضایی آلمان موجب شناسایی ذرات آب در یکی از بزرگترین حفره‌های نیمکره جنوبی ماه شد. آردوندو در این مورد می‌گوید: با توجه به اینکه آب شناسایی شده در هر متر مکعب از خاک ماه به صورت مواد شیمیایی در معادن محبوس شده است آب در سیارک‌ها نیز می‌تواند در کریستال‌ها محبوس یا حل شده باشد.

دستگاه FORCAST برای شناسایی ویژگی طیف‌های دیگر آب حساسیت کافی را نداشته و از این رو پژوهشگران قصد دارند در ادامه بررسی‌ها از تلسکوپ فضایی جیمز وب و داده‌های آن در مورد سیارک‌ها استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال