معرفی سه اپلیکیشن برتر مدیریت فایل‌ها در اندروید با قابلیت پشتیبانی از FTP

از آنجایی که صنعت تلفن‌های هوشمند با سرعتی بیشتر از آنچه که تصور کنید در حال پیشرفت می‌باشد، نیاز به فایل‌های مختلف و اشتراک‌گذاری آنها نیز بیش از گذشته شده است. شاید با خود بگویید که استفاده از شبکه‌های ابری می‌تواند روشی سریع برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات باشد، اما راه حل‌های ساده‌تری نیز وجود دارد. […]

از آنجایی که صنعت تلفن‌های هوشمند با سرعتی بیشتر از آنچه که تصور کنید در حال پیشرفت می‌باشد، نیاز به فایل‌های مختلف و اشتراک‌گذاری آنها نیز بیش از گذشته شده است. شاید با خود بگویید که استفاده از شبکه‌های ابری می‌تواند روشی سریع برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات باشد، اما راه حل‌های ساده‌تری نیز وجود دارد. یکی از این روش‌های ساده، استفاده از FTP می‌باشد…

اما FTP چیست؟

FTP کوتاه‌شده‌ی عبارت File Transfer Protocol به معنای “پروتکل ارسال فایل” می‌باشد. استفاده از این پروتکل، بسیار ساده بوده و برای انجام این کار تنها فایل‌ها را از سویی به عنوان میزبان قرار داده و از محلی دیگر به آن دسترسی پیدا می‌کنیم. برای این کار، هیچ اهمیتی ندارد که از کامپیوتر شخصی استفاده می‌کنید یا از یک تلفن هوشمند، همچنین برای استفاده از آن در Desktop ها، اهمیتی ندارد که از هارد داخلی و یا هارد اکسترنال استفاده می‌کنید، تنها مهم است که از یک روتر برای انجام این کار استفاده کنید. به همین جهت نرم‌افزارهای زیادی برای ویندوز، مک، تلفن‌های هوشمند و حتی مروگرهای اینترنتی ساخته شده که کاربران می‌توانند در صورت نیاز، از هر کدام از آنها استفاده کنند.

این روزها، تعداد بسیار زیادی از نرم‌افزارهای مدیریت فایل‌های اندرویدی، با پشتیبانی از این پروتکل، روانه‌ی بازار شده و امکاناتی فراتر از یک نرم‌افزار مدیریت فایل را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و استفاده از این پروتکل، بر خلاف نام عجیب آن، بسیار ساده‌تر از آن چیزی می‌باشد که تصور می‌کنید!

حال قصد داریم تا برترین اپلیکیشنهای مدیریت فایل اندروید را که از این پروتکل نیز پشتیبانی می‌کنند را به شما معرفی نماییم.

 

ES File Explorer

ES File Explorer نرم‌افزاری با قابلیت‌های بسیار زیاد بوده که به صورت کاملا رایگان می‌توانید آن را از وبسایت‌ها دانلود کرده و بدون نگرانی از داشتن تبلیغات آزار دهنده، از آن استفاده نمایید. همین سادگی و البته قدرتمندی سبب شده تا از این نرم‌افزار، به عنوان برترین اپلیکیشن مدیریت فایل در اندروید یاد شود. با اولین ورود به نرم‌افزار، با حافظه‌ی داخلی و اصلی تلفن یا تبلت خود رو به رو می‌شوید. برای اتصال به سایر دستگاه‌ها، نیاز دارید تا وارد قسمت FTP از نوار کشویی سمت چپ شده و یکی از پروتکل‌های FTP، SFTP و یا FTPS را انتخاب نمایید. البته نیازی به تعجب نیست چرا که این نام‌ها تنها پروتکل‌های امنیتی مختلف را نشان می‌دهند! شاید با گزینه‌ی دیگری با نام WebDAV نیز رو به رو باشید که این مورد، مقاله‌ی اختصاصی خود را می‌طلبد.

FTP Transfer 3 Popular File Managers for Android With FTP Software

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌نمایید، هر دو وسیله‌ی متصل شده به سیستم، یعنی فلش درایو (T_Drive) و هارد دیسک اکسترنال (USB_Storage) را می‌توانید ببینید که به روتر متصل شده‌اند. ES File Explorer این امکان را به شما خواهد داد تا وارد هر کدام از آنها شوید.

حال تصور کنید موسیقی و یا فیلمی را در سرور FTP خود داشته و قصد دارید آن را در تلویزیون خود نمایش دهید. اینجا نیاز به یک پلاگین Chromecast پیدا می‌کنید و پس از آن، قادر به انجام این کار خواهید بود.

از FTP می‌توانید به شکلی دیگر در ES File Explorer نیز استفاده کرده و تلفن خود را به عنوان سرور قرار دهید. در این صورت تنها نیاز دارید تا یک آی‌پی موقت برای کامپیوتر شخصی خود ارسال کرده و به نقل و انتقال فایل‌های خود بپردازید.

FTP Transfer 3 Popular File Managers for Android With FTP Software 2

جالب است نه؟ البته ما تنها در مورد قابلیت‌های بخش FTP این اپلیکیشن صحبت کردیم. ES File Explorer ویژگی‌های فوق العاده‌ی دیگری نیز دارد که حتما باید آن را امتحان نمایید. برای دانلود آن نیز می‌توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

 

Solid Explorer

اپلیکیشن Solid Explorer، یکی دیگر از مشهورترین و برترین نرم‌افزارهای مدیریت فایل می‌باشد که برای سیستم‌عامل اندروید عرضه شده و تمام نیازهای شما را برای مدیریت فایل‌هایتان مرتفع خواهد ساخت. برای استفاده از پروتکل FTP در این نرم‌افزار، کافیست دکمه‌ی “New” را زده و به جای ساخت پوشه، یک کانکشن FTP بسازید. پس وارد کردن اطلاعات مربوط به کلاینت (Client)، همه چیز برای ارسال فایل‌ها آماده می‌شود.

FTP Transfer 3 Popular File Managers for Android With FTP Software 3

در این نرم‌افزار نیز همچون ES File Explorer، امکان تغییر کلاینت و سرور وجود دارد که برای این کار، خود اپلیکیشن به صورت خودکار یک آی‌پی و یک شناسه‌ی کاربری (به صورت پیش فرض، admin می‌باشد) را برای شما نمایش می‌دهد و از شما می‌خواهد تا کلمه‌ی عبوری برای خود انتخاب کنید که باید آن را در دستگاه مورد نظر نیز وارد کرده تا شرایط برای انتقال قایل‌ها محیا شود.

FTP Transfer 3 Popular File Managers for Android With FTP Software 5

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در منوی Solid Explorer امکانات زیادی قرار گرفته که کار انتقال فایل را آسان‌تر می‌کند. این اپلیکیشن نیز از پلاگین Chromecast نیز پشتیبانی می‌کند. از این صفحه می‌توانید نسخه‌ی رایگان آن را که امکانات کمتری دارد، دانلود نمایید.

 

FX File Explorer

قصد داریم برای سومین و آخرین اپلیکیشن، نرم‌افزار مدریریتی خوش رنگ و لعابی را به شما معرفی کنیم که شاید افکت‌ها و رنگ‌های متنوع به کار گرفته شده در آن، بتواند شما را مجذوب خود کند. صفحه‌ی اول یا Home Screen این نرم‌افزار نیز آخرین برنامه‌یی را که اجرا کرده‌اید نمایش می‌دهد تا برای استفاده‌ی مجدد، نیازی به گشت و گذار میان اپلیکیشن‌های بسیار زیاد تلفن خود نداشته باشید.

FTP Transfer 3 Popular File Managers for Android With FTP Software 6

برای راه‌اندازی اتصالات FTP، کافیست آیکون Network را انتخاب کرده و در قسمت مربوط به ساخت کانکشن FTP، اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. به جرات می‌توان گفت که این اپلیکیشن، آسان‌ترین رابط کاربری میان اپلیکیشن‌های معرفی شده را دارا می‌باشد. مابقی کارها نیز مانند نرم‌افزارهای قبلی بوده و در واقع، کار سختی پیش روی شما نخواهد بود.

FTP Transfer 3 Popular File Managers for Android With FTP Software 7

برای راه‌اندازی اتصالات FTP، می‌توانید از نسخه‌ی پیشرفته‌تر این نرم‌افزار با نام FX File Explorer Plus نیز استفاده کنید که البته مهلت تست آن، تنها 7 روز می‌باشد و پس از آن، این اپلیکیشن قدرتمند از کار خواهد افتاد. البته این زمان به اندازه‌ی کافی می‌تواند شما را در خرید این نرم‌افزار و پشتیبانی شرکت، آگاه سازد. البته این یک ویژگی مثبت نسبت به نرم‌افزارهای قبلی می‌باشد چرا که شما می‌توانید در مدتی محدود، از نسخه‌ی پولی ان استفاده نمایید. این نرم‌افزار را نیز می‌توانید از این صفحه دانلود نمایید.

بدون شک نرم‌افزارهای دیگری نیز برای استفاده و ساخت کانکشن‌های FTP وجود دارد اما ما سعی کردیم از میان آنها، به سه مورد از برترین‌ها اشاره نماییم…

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال