رقابت هوش مصنوعی داغ می‌شود

رویداد بزرگ گوگل با نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

آلفابت (شرکت مادر گوگل) روز سه شنبه رویداد محصولات جدید خود را با تمرکز بر هوش مصنوعی آغاز کرد. انتظار می‌رود این شرکت در این رویداد، نحوه‌ی به‌کارگیری هوش مصنوعی در تمامی کسب‌وکارهایش را به نمایش بگذارد. این رویداد یک روز پس از معرفی مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI که قادر به کار با صدا […]

آلفابت (شرکت مادر گوگل) روز سه شنبه رویداد محصولات جدید خود را با تمرکز بر هوش مصنوعی آغاز کرد. انتظار می‌رود این شرکت در این رویداد، نحوه‌ی به‌کارگیری هوش مصنوعی در تمامی کسب‌وکارهایش را به نمایش بگذارد. این رویداد یک روز پس از معرفی مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI که قادر به کار با صدا و تصویر است، برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل آژانس خبری تکنا، قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی که در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O در مانتین ویو کالیفرنیا رونمایی خواهند شد، به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا پیشرفت‌های آلفابت را در رقابت با مایکروسافت، OpenAI و سایر شرکت‌ها برای تسلط بر این فناوری نوظهور ارزیابی کنند.

OpenAI که با پشتوانه مایکروسافت فعالیت می‌کند، روز دوشنبه از مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام GPT-4o رونمایی کرد. این مدل به چت‌بات GPT-4 امکان می‌دهد تا به صورت بلادرنگ و با صدا پاسخ دهد و همچنین قابلیت قطع شدن مکالمه را نیز داراست. این دو ویژگی، از مشخصه‌های کلیدی مکالمات صوتی طبیعی هستند که دستیارهای صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند دستیار گوگل در دستیابی به آن‌ها با مشکل مواجه بوده‌اند.