ویروس تبخال می‌تواند باعث افزایش ریسک ابتلا به زوال عقل شود

پژوهشگران در مطالعات اخیر خود می‌گویند درمان تبخال با استفاده از داروهای ضد ویروس هربس و یا پیشگیری از ویروس در مراحل آغازین از زوال عقل نیز جلوگیری کرده و در پیشگیری از آن موثر خواهد بود. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نتایجی که در مطالعات جدید محققان مشخص شده است نشان […]

پژوهشگران در مطالعات اخیر خود می‌گویند درمان تبخال با استفاده از داروهای ضد ویروس هربس و یا پیشگیری از ویروس در مراحل آغازین از زوال عقل نیز جلوگیری کرده و در پیشگیری از آن موثر خواهد بود.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نتایجی که در مطالعات جدید محققان مشخص شده است نشان می‌دهد زخم سرد یا ابتلا به ویروس تبخال با افزایش ریسک توسعه زوال عقلی همراه خواهد بود. پیش از این نیز محققان به ارتباط بین این دو بیماری پی برده بودند. اکنون شواهد جدیدی در این فرضیه یافته شده است که نشان می‌دهد ریسک ابتلا به زوال عقل با ابتلا به ویروس تبخال دو برابر خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که امکان کاهش این ریسک از طریق داروهای ضد تبخال وجود دارد یا خیر. در صورتی که بتوان از این طریق ریسک ابتلا را کاهش داد امکان توسعه واکسن‌های جدید نیز وجود دارد.

ویروس هرپس سیمپلکس یک ویروس شایع است که معمولاً ابتلا به آن مادام العمر بوده و امکان درمان کامل آن وجود ندارد. طبق تخمین‌های انجام گرفته ۶۷ درصد از جامعه افراد زیر ۵۰ سال در جهان به ویروس نوع ۱ هرپس یا همان تبخال دهانی مبتلا هستند. ۱۳ درصد از این گروه جمعیتی نیز به علت اصلی تبخال تناسلی یا ویروس هرپس نوع ۲ مبتلا هستند.

زوال عقل نیز به عنوان یک بیماری شایع در جهان به طور گسترده در حال افزایش است. احتمال دارد تا سال ۲۰۳۰ تعداد افراد مبتلا به این بیماری به حدود ۷۸ میلیون نفر در جهان برسد. از شایع‌ترین بیماری‌های زوال عقل نیز بیماری آلزایمر است که علت دقیق آن مشخص نشده اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ابتلا به ویروس هربس می‌تواند در توسعه این بیماری نقش موثری داشته باشد. مطالعه محققان در دانشگاه اوپسالا در سوئد ارتباط بین ویروس تبخال و ریسک زوال عقل را بررسی کرده اند نشان می‌دهد وجود این ویروس افزایش ریسک ابتلا را به همراه دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال