شناسایی نوعی بدافزار خطرناک که می‌تواند از طریق کوکی‌ها به حساب گوگل شما وارد شود

محققان از کشف بدافزار جدیدی خبر داده‌اند که می‌توانند از طریق کوکی‌ها وارد حساب گوگل کاربران شده و به سرقت اطلاعات شخصی و جزئیات بانکی کاربران بپردازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل کروم معمولا قادر به بلاک کردن کوکی‌های شخص ثالث است. اما نوعی بد افزار جدید شناسایی شده است که […]

محققان از کشف بدافزار جدیدی خبر داده‌اند که می‌توانند از طریق کوکی‌ها وارد حساب گوگل کاربران شده و به سرقت اطلاعات شخصی و جزئیات بانکی کاربران بپردازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل کروم معمولا قادر به بلاک کردن کوکی‌های شخص ثالث است. اما نوعی بد افزار جدید شناسایی شده است که می‌تواند با کمک کوکی‌های خاص به حساب گوگل کاربران وارد شود. این بدافزار حتی در صورت تغییر گذرواژه امکان ورود خواهد داشت. معمولاً کوکی‌ها توسط هکرها برای احراز هویت و دسترسی به حساب‌های گوگل به صورت غیر مجاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کوکی‌ها می‌توانند بسیاری از اقدامات کاربران در وب سایت‌ها از قبیل اطلاعات پر شده در فرم‌ها، خرید اینترنتی و ورود به سیستم را به خاطر بسپارند. از این رو می‌توان آنها را یک راه نفوذ بدافزارهای خطرناک و سرقت اطلاعات شخصی و بانکی در نظر گرفت.

با وجود حساسیت بسیار بالای گوگل کروم روی کوکی‌های شخص ثالث و حذف آنها یک بدافزار جدید شناسایی شده است که می‌تواند از آسیب پذیری کوکی‌ها سواستفاده کند. زمانی که کاربر وارد حساب کاربری گوگل می‌شود کوکی‌های مربوط به آن نیز به صورت موقت ذخیره خواهند شد. اکنون مجرمان سایبری و هکرها موفق به بازیابی این کوکی‌های موقت شده و بدین وسیله امکان ورود به حساب‌های کاربری را به صورت غیر مجاز خواهند داشت. با توجه به اینکه این کوکی‌ها علاوه بر رمز عبور حتی احراز هویت دو مرحله ای را نیز دور می زنند، چنین سو استفاده ای می تواند بسیار خطرناک باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال