معرفی آیفون ۱۵ پرومکس با تراشه A17 پرو و دکمه جدید اکشن

گرانترین عضو خانواده آیفون ۱۵ توسط اپل در مراسم امشب معرفی شد. این دستگاه به عنوان پیشرفته‌ترین عضو خانواده دارای دکمه جدید اکشن بوده و مجهز به تراشه قدرتمند A17 بایونیک است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آیفون ۱۵ پرومکس نسبت به نسل قبلی دارای طراحی مشابه بوده و تنها تفاوت آن […]

گرانترین عضو خانواده آیفون ۱۵ توسط اپل در مراسم امشب معرفی شد. این دستگاه به عنوان پیشرفته‌ترین عضو خانواده دارای دکمه جدید اکشن بوده و مجهز به تراشه قدرتمند A17 بایونیک است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آیفون ۱۵ پرومکس نسبت به نسل قبلی دارای طراحی مشابه بوده و تنها تفاوت آن نیز استفاده از فریم تیتانیومی به جای فریم استیل است. اپل این عضو از خانواده آیفون ۱۵ را با رنگ‌های تیتانیوم مشکی، سفید، آبی و طبیعی عرضه خواهد کرد.

در این گوشی دیگر از سوئیچ میوت استفاده نشده و به جای آن از دکمه اکشن همانند آنچه در اپل واچ اولترا قرار گرفته، استفاده شده است. این دکمه می‌تواند فعالیت‌هایی مانند باز کردن دوربین، استفاده از میانبرها یا یادداشت‌های صوتی را انجام دهد.

صفحه نمایش غول پیکر آیفون ۱۵ پرو مکس ۶.۷ اینچ است که با فناوری پروموشن یا همان نرخ نوسازی بالا عرضه خواهد شد. از نظر ظاهری نیز حاشیه‌های اطراف نمایشگر کاهش یافته و وزن دستگاه کمتر شده است.

اپل در این گوشی و در قسمت دوربین تغییرات زیادی ایجاد کرده است. دوربین آیفون ۱۵ پرومکس دارای ۷ لنز بوده و سنسور اصلی آن ۴۸ مگاپیکسل است. همچنین دو قابلیت ProRaw و 48mp HEIF در آن قرار داده شده است. با کمک این قابلیت‌ها می‌توان تصاویر ۲۴ ۲۸ و ۳۵ میلیمتری تهیه کرد. دوربین ابن گوشی امکان فیلمبرداری برای هدست اپل ویژن به صورت فضایی یا Spatial را خواهد داشت. البته برای چنین کاری باید از دوربین‌های فوق عریض و اصلی به طور مشترک استفاده کرد. بدین ترتیب می‌توان ویدیوهای سه بعدی ضبط کرد. در این گوشی برای نخستین بار از تراشه A17 پرو با فرایند تولید سه نانومتری استفاده شده که در آن ترانزیستورهای بیشتری درون تراشه مورد استفاده قرار گرفته است. ترانزیستورهای بیشتر باعث افزایش قدرت تراشه خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال