ساخت نوعی میکروفیبر برای انتقال دارو به مغز و فعال سازی آن با کمک تابش نور

محققان در موسسه MIT موفق شدند نوعی میکروفیبر تولید کنند که قادر است داروها را به مغز ارسال کرده و همزمان آنها را فعال کند. این داروها پس از رسیدن به مغز و با قرارگیری در معرض نور می توانند به بخش مورد نظر متصل شده و پس از آن نیز فعال شوند. به گزارش […]

محققان در موسسه MIT موفق شدند نوعی میکروفیبر تولید کنند که قادر است داروها را به مغز ارسال کرده و همزمان آنها را فعال کند. این داروها پس از رسیدن به مغز و با قرارگیری در معرض نور می توانند به بخش مورد نظر متصل شده و پس از آن نیز فعال شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این نیز داروهایی تولید شده بود که پس از رسیدن به بخش مورد نظر در مغز با کمک تابش نور فعال شده بودند. اما این بار سخت افزار منحصر به فردی تولید شده که می‌تواند به صورت فیزیکی انتقال داروها در مغز را با کمک یک فیبر خاص انجام دهد.

درون این فیبر مولکول های حساس به نور به نام فتوسوئیچ قرار داده شده که می‌توانند دارو ها را به سوئیچ حساس به نور متصل کرده تا با تابش نور فعال شوند. در آزمایش های انجام گرفته بر روی شبکه عصبی مغز موش ها، داروها به این طریق ارسال شده سپس بررسی رفتاری موش ها مورد آزمایش قرار گرفت. در این آزمایش ضرورت انتقال همزمان دارو و سپس تاباندن نور به مغز بیمار به صورت یک چالش مطرح شده است. محققان توانستند با استفاده از فیبرهای چندکاره این مشکل را برطرف کنند. این فیبرها خاصیت هدایتگری موج نوری داشته و با ادغام مواد، قابلیت تولید و تاباندن نور را نیز دارا هستند.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال