ابزار ریکاوری مایکروسافت فرایند تعمیر دستگاه‌های آسیب دیده از CrowdStrike را آسان کرد

مایکروسافت یک ابزار ریکاوری منتشر کرده که می‌تواند به حذف بهتر آپدیت CrowdStrike کمک کند. همچنین با استفاده از ابزار جدید می‌توان سریعتر از گذشته تعمیر دستگاه‌های آسیب دیده را آغاز کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت با هدف کنترل و بهبود یستم‌های خود در جهان یک ابزار ریکاوری منتشر کرده […]

مایکروسافت یک ابزار ریکاوری منتشر کرده که می‌تواند به حذف بهتر آپدیت CrowdStrike کمک کند. همچنین با استفاده از ابزار جدید می‌توان سریعتر از گذشته تعمیر دستگاه‌های آسیب دیده را آغاز کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت با هدف کنترل و بهبود یستم‌های خود در جهان یک ابزار ریکاوری منتشر کرده که باعث تسریع تعمیر دستگاه‌های ویندوزی تحت تاثیر اختلال جهانی CrowdStrike خواهد شد. این ابزار مانند یک درایو usb قابل بوت به کارشناسان آی تی کمک می‌کند تا از این طریق بتوانند به حذف آپدیت معیوب CrowdStrike پرداخته و دستگاه‌های آسیب دیده را هرچه سریع‌تر بازیابی کنند.

طبق گزارش مایکروسافت این ابزار برای کمک به کارشناسان آی‌تی و در جهت تسریع فرایند تعمیر منتشر شده است. همانطور که پیش از این بیان شد آپدیت مشکل ساز CrowdStrike باعث ایجاد خطای صفحه مرگ آبی در دستگاه‌های اندرویدی در سراسر جهان شده بود. به همین دلیل دستگاه مورد نظر امکان دریافت ابزارها آپدیت‌های اصلاحی را به صورت خودکار نداشتند. بنابراین باید به شکل دستی و حالت Safe Mode بازگردانده شده و سپس فایل مخرب از درون آن حذف شود.

ابزار ریکاوری مایکروسافت ایند مربوط به حذف فایل مخرب را برای کارشناسان آی تی آسان‌تر و سریع‌تر خواهد کرد. زیرا این ابزار می‌تواند از طریق usb به راه اندازی محیط Windows PE پرداخته و بدین ترتیب به راحتی به درایو دستگاه آسیب دیده دسترسی پیدا کرده و می‌توان فایل آپدیت CrowdStrike را حذف کرد.

به گفته مایکروسافت ابزار جدید نیاز به بوت شدن در صفحه Safe Mode را از بین می‌برد و بدین ترتیب به سادگی و بدون بوت شدن به صفحه اصلی ویندوز می‌توان به درایو آن دسترسی داشت. در صورت وجود رمزگذاری  BitLocker این ابزار کلید بازیابی آن را درخواست کرده سپس فرایند تعمیر و بروز رسانی را ادامه خواهد داد. به گفته مایکروسافت آمار دستگاه‌های دچار مشکل شده حدود ۸.۵ میلیون بوده و یک درصد از کل کامپیوترهای ویندوزی را به خود اختصاص داده بود.