محققان ام آی تی روشی جدید برای افزایش سرعت تولید تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی ابداع کردند

روش جدید محققان ام آی تی باعث می‌شود تا تولید تصاویر هوش مصنوعی افزایش یافته و تا ۳۰ برابر نرخ کنونی شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ام آی تی و ادوبی روش جدیدی را برای تولید تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی ابداع کردند که در هر ثانیه می‌توانند حدود […]

روش جدید محققان ام آی تی باعث می‌شود تا تولید تصاویر هوش مصنوعی افزایش یافته و تا ۳۰ برابر نرخ کنونی شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ام آی تی و ادوبی روش جدیدی را برای تولید تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی ابداع کردند که در هر ثانیه می‌توانند حدود ۲۰ تصویر تولید کند. با وجود پیشرفت بسیار زیاد در هوش مصنوعی مولد و ایجاد تصاویر همچنان سرعت آنها در تولید این تصاویر بسیار پایین است. اکنون محققان موسسه ام آی تی و ادوبی روش جدیدی را ابداع کردند که سرعت تولید تصاویر را با کمترین اثر روی کیفیت عکس افزایش می دهد. با استفاده از این روش می‌توان حدود ۲۰ تصویر در ثانیه تولید کرد به عبارت دیگر سرعت تولید تصاویر نسبت به مدل‌های متداول تا ۳۰ برابر بیشتر خواهد شد.

تولید تصویر در هوش مصنوعی مولد معمولاً طی فرایندی با نام Diffusion ایجاد می‌شود. در این فرایند معمولاً طی چندین مرحله نمونه برداری تصویر نهایی به صورت اصلاح شده ارائه خواهد شد. اکنون محققان موسسه MIT و ادوبی روشی به نام DMD را به فرایند اضافه کرده‌اند که می‌تواند این فرایند را سرعت بخشیده به جای یک مدل انتشار چند مرحله‌ای آن را تنها در یک فرایند یک مرحله خلاصه کند. طبق ادعای این محققان امکان تولید ۲۰ تصویر در ثانیه توسط این مدل‌ها وجود دارد. این محققان روش جدید خود را با مدل‌هایی نظیر Stable Diffusion 1.5 مقایسه کردند و اعلام کردند وش جدید می‌تواند در کسری از ثانیه تصاویر مشابه را تولید همچنین با استفاده از این روش تعادل مناسبی بین کیفیت و سرعت وجود داشته و نتیجه نهایی نیز برای یک کاربر معمولی متقاعد کننده است.

البته این روش تنها روش تک مرحله‌ای برای تولید تصویر در هوش مصنوعی محسوب نمی‌شود. کزین شرکت Stability AI با استفاده از روشی جدید به نام ADD امکان تولید تصاویر یک مگاپیکسلی را در لحظه ایجاد کرده بود. محققان این شرکت از طریق روش جدید مدل SDXL Turbo را آموزش داده و توانستند با استفاده از پردازشگر A100 انویدیا سرعت تولید تصاویر را به ۲۰۷ میلی ثانیه برسانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال