امیدواری محققان ام آی تی در موفقیت واکسن سرطان در فاز نخست آزمایش‌ها

واکسن سرطان ساخته شده توسط محققان ام آی تی توانسته است در فاز نخست آزمایش‌های بالینی بسیار امیدوار کننده ظاهر شود. این واکسن می‌تواند در آینده امکان درمان سرطان هایی نظیر روده بزرگ، پانکراس و ریه را ممکن سازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از سالها پیش تاکنون در تلاش برای […]

واکسن سرطان ساخته شده توسط محققان ام آی تی توانسته است در فاز نخست آزمایش‌های بالینی بسیار امیدوار کننده ظاهر شود. این واکسن می‌تواند در آینده امکان درمان سرطان هایی نظیر روده بزرگ، پانکراس و ریه را ممکن سازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از سالها پیش تاکنون در تلاش برای ساخت واکسن سرطان هستند. به نظر می رسد اکنون محققان توانستند به موفقیت هایی در این زمینه دست پیدا کنند. پژوهشگران دانشگاه ام آی تی موفق به ساخت واکسنی شدند که در مراحل آزمایش بالینی فاز ۱ با موفقیت به نتایج امیدوار کننده ای دست پیدا کرده است.

طبق گزارشی که در این مورد منتشر شده است یک پژوهشگر به نام درل اروین در تیم تحقیقاتی MIT در سال ۲۰۱۶ موسسه با نام Elicio Therapeutics را تاسیس کرده که در آن تلاش‌هایی برای ساخت و آزمایش واکسن روی انسان‌ها برای مقابله با سرطان انجام می‌گرفت. واکسن کنونی با نام  ELI-002درمانی مبتنی بر آلبومین بوده است که پیتیدهای مرتبط با لیپید را در ترکیب با یک جوانت ایمنی انجام داده و دیگر به سلول‌های CAR T نیازی نخواهد بود.

در این موسسه یک کارآزمایی بالینی در سال ۲۰۲۱ آغاز شد در آن سرطان‌های دارای جهش در ژن روی افراد مبتلا به سرطان پانکراس مورد آزمایش قرار گرفت. این نوع سرطان از نوع تهاجمی بوده و گزینه‌های درمانی آن نیز بسیار محدود هستند. به همین دلیل مقابله با آن می‌تواند چالش‌های مهمی را به همراه داشته باشد. با این حال موفقیت در آزمایش بالینی انجام گرفته و قرار دادن همزمان هفت نوع ژن که در سرطان پانکراس نقش دارند بسیار امیدوارکننده بوده است. نتایج کارآزمایی بالینی فاز ۱ این تیم در سال ۲۰۲۴ بسیار امیدوار کننده بوده و طبق آنچه که در مجله نیچر مدیسین منتشر شده است و می‌توان در ساخت واکسن برای درمان این بیماری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال