موزیلا ساخت‌ سایت‌‌های مبتنی بر واقعیت مجازی را به کمک A-Frame، ساده‌تر می‌کند

همزمان با معرفی شدن A-Frame، موزیلا از آسان‌تر شدن توسعه و ساخت سایت‌های مبتنی بر واقعیت مجازی خبر داد. تیم توسعه‌دهنده بخش واقعیت مجازی این شرکت، MozVR، فرم‌ورک متنِ باز A-Frame را به منظور هر چه آسان‌تر کردن توسعه‌ی سایت‌هامبتنی بر VR تولید و با این کار، توسعه‌دهندگان را از شر دستورهای پیچیده محیط WebGL، راحت است. […]

همزمان با معرفی شدن A-Frame، موزیلا از آسان‌تر شدن توسعه و ساخت سایت‌های مبتنی بر واقعیت مجازی خبر داد. تیم توسعه‌دهنده بخش واقعیت مجازی این شرکت، MozVR، فرم‌ورک متنِ باز A-Frame را به منظور هر چه آسان‌تر کردن توسعه‌ی سایت‌هامبتنی بر VR تولید و با این کار، توسعه‌دهندگان را از شر دستورهای پیچیده محیط WebGL، راحت است. مهندسین موزیلا اعلام کرده‌اند که A-Frame با محیط WebGL به صورت کامل سازگاری داشته و کاربران می‌توانند از آن در دستورات و کدنویسی‌های HTML خود نیز استفاده نمایند. همچنین سازگاری با این API، باعث شده تا کدنویسی انجام‌شده با تمامی کامپیوترهای شخصی، آیفون‌ها، کاردبُردها، هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift Dev Kit 2 و HTC Vive و همچنین به زودی با دستگاه‌های اندروید، سازگاری کامل داشته باشد.

آموزش استفاده از این دستور ساده نیز هم‌اکنون در شبکه‌های اجتماعی مختلف که موزیلا در آنها حضور دارد، در حال عرضه بوده و کاربران می‌توانند به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشند. توسعه‌دهندگان تیم MozVR اعلام کرده‌اند که کاربران تازه‌وارد و افرادی که هنوز آن‌چنان حرفه‌ای نشده‌اند، می‌توانند از دستورهای آماده و ساده‌ای که در اختیار آنها قرار گرفته، استفاده کرده و کاربران حرفه‌ای و برنامه‌نویسان با‌تجربه نیز می‌توانند کدهای A-Frame را با دستورات جاوا اسکریپت ترکیب، و در نهایت هر آنچه را که می‌خواهند و در ذهن دارند، پیاده نمایند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال