ابر کامپیوتر ناسا می‌تواند شرایط ورود به یک سیاهچاله را شبیه سازی کند

ناسا اخیراً با استفاده از ابر کامپیوتر فوق العاده قدرتمند خود به نام دیسکاور ویدیویی جدید و حیرت انگیز را در مورد ورود به یک سیاهچاله منتشر کرده است. ویدیوی شبیه سازی شده شرایط احتمالی ورود به سیاهچاله و سقوط کردن در آن را نشان می‌دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابر […]

ناسا اخیراً با استفاده از ابر کامپیوتر فوق العاده قدرتمند خود به نام دیسکاور ویدیویی جدید و حیرت انگیز را در مورد ورود به یک سیاهچاله منتشر کرده است. ویدیوی شبیه سازی شده شرایط احتمالی ورود به سیاهچاله و سقوط کردن در آن را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابر کامپیوتر دیسکاور ناسا طی ۵ روز توانسته شرایط احتمالی در زمان ورود به یک سیاهچاله را شبیه سازی کند. دانشمندان در مرکز پروازهای فضایی گادرد در ناسا با استفاده از این ابر کامپیوتر توانستند ویدیویی را به شکل شبیه سازی درآورند سقوط کردن در یک سیاهچاله در زمان ورود به آن را نمایش می‌دهد.

طبق گزارش‌های منتشر شده ابر رایانه Discover مربوط به آژانس فضایی ایالات متحده ۵ روز مورد استفاده قرار گرفته تا بتواند داده‌هایی با حجم ۱۰ ترابایت را تولید کند. در ویدیو منتشر شده در این مورد فردی مشاهده می‌شود که از میان گازهای درخشان در اطراف یک سیاهچاله عظیم همانند سیاهچاله مرکزی کهکشان راه شیری عبور کرده و در نهایت در آن محو می‌شود. نهایت تصویر در یک نقطه بی بازگشت افق رویداد باقی می‌ماند که در آن هیچ چیز حتی نور امکان فرار نخواهد داشت.

برای شبیه سازی ورود به این سیاهچاله از داده‌های مربوط به سیاهچاله مرکزی کهکشان راه شیری استفاده شده است. جرم این سیاهچاله ۴.۳ میلیون برابر جرم خورشید است. در زمان ورود به درون سیاهچاله حلقه‌های فوتون به رنگ نارنجی و زرد در اطراف سیاهچاله قرار دارند که در زمان ورود دوربین منحرف شده و مرکز آن نیز با رنگ مشکی به تصویر درآمده است. دوربین این سیاهچاله در نقطه‌ای تک بعدی با نام تکینگی قرار می‌گیرد. سیاهچاله‌ها به عنوان متراکم‌ترین اجرام در جهان محسوب شده و هنوز مشخص نیست که ماده در زمان قرارگیری در آن فراتر از افق رویداد چگونه خواهد بود. محققان در مورد فیزیک اطراف این نقاط فوق متراکم داده‌های زیادی را به دست آوردند. نیروی گرانش در اطراف سیاهچاله به قدری قوی است که می‌تواند فضازمان را در اختیار خود بگیرد.