باتری های جدید خودروهای برقی بدون فلزات کمیاب ساخته می‌شوند

محققانی از دانشگاه ام آی تی از مواد آلی برای ساخت کاتد باتری استفاده کردند. با کمک باتری های جدید نیاز صنعت خودروهای برقی با فلزات کمیاب کاهش می یابد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر باتری های مورد استفاده برای خودروهای الکتریکی دارای فلز کبالت هستند که از نظر زیست […]

محققانی از دانشگاه ام آی تی از مواد آلی برای ساخت کاتد باتری استفاده کردند. با کمک باتری های جدید نیاز صنعت خودروهای برقی با فلزات کمیاب کاهش می یابد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر باتری های مورد استفاده برای خودروهای الکتریکی دارای فلز کبالت هستند که از نظر زیست محیطی و مالی هزینه بالایی دارد.‌ اکنون محققان دانشگاه ام آی تی ماده جدیدی را برای بکارگیری درون باتری ها ساخته اند که می تواند جایگزین کبالت یا نیکل شود. طبق گفته این محققان ماده مورد نظر با هزینه کمتر می تواند جایگزین کبالت شود. همچنین امکان هدایت جریان الکتریکی در باتری همانند کبالت وجود خواهد داشت.  این باتری دارای ظرفیت ذخیره سازی ویژه ای بوده و نسبت به باتری های کبالت سریع تر شارژ می‌شود.

میرچا دینکا، استاد انرژی در ام آی تی در این مورد می گوید: این ماده می تواند در آینده تاثیر زیادی روی این صنعت داشته باشد. زیرا قابل رقابت با فناوری های کنونی بوده و می تواند با قرارگیری درون باتری ها از مشکلات زیستی و هزینه ها بکاهد.

در باتری های لیتیوم یونی از کبالت به عنوان کاتد استفاده میشود. این فلز کمیاب قیمت بسیار بالایی دارد. همچنین استخراج این فلز باعث ایجاد زباله های سمی شده و می تواند زمین، هوا و آب را آلوده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال