بنادر و حمل و نقل‌های دریایی باعث سرایت سرطان بین صدف‌ها می‌شود

دانشمندان در مطالعات خود متوجه شدند سرایت سرطان عمدتاً بین صدف‌ها روی داده و این امر در طبیعت در اثر حمل و نقل دریایی در بنادر و مکان‌های دیگر گسترش پیدا می‌کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نوعی سرطان مسری نادر MtrBTN2 ‌صدف ها را تحت تاثیر قرار داده و به گفته […]

دانشمندان در مطالعات خود متوجه شدند سرایت سرطان عمدتاً بین صدف‌ها روی داده و این امر در طبیعت در اثر حمل و نقل دریایی در بنادر و مکان‌های دیگر گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نوعی سرطان مسری نادر MtrBTN2 ‌صدف ها را تحت تاثیر قرار داده و به گفته دانشمندان بنادر دریایی به عنوان قطبی برای گسترش جهانی این مشکل محسوب می‌شوند. دز این بیماری سلول‌های سرطانی به شکل انگل از یک صدف به صدف دیگر که در نزدیکی آن قرار دارد منتقل می‌شود.

با وجود آنکه سرایت بین صدف ها در یک بستر دریایی در طبیعت صورت میگیرد، بنادر و حمل و نقل‌های دریایی نیز امکان گسترش آن را به مکان‌های دیگر تسهیل می‌کنند. به گفته محققان از طریق رسوب زیستی بیماری‌های مربوط به صدف‌ها به بدنه کشتی می‌چسبد و بدین ترتیب منتقل می‌شود.

تحقیقات به دست آمده نتیجه مطالعات محققان در دانشگاه مونپلیه به رهبری دانشمندان CNRS بوده است. همچنین این تحقیق به شکل یک مقاله علمی در تاریخ ۲۱ فوریه نیز منتشر شد. محققان برای درک چگونگی گسترش این بیماری در صدف‌ها به مطالعه ۷۶ جمعیت از آنها در امتداد سواحل جنوبی بریتانیا و وندی پرداختند.

به گفته محققان گسترش این بیماری از طریق بنادر با سرعت بیشتری انجام گرفته و روند آن در هر دو زیستگاه طبیعی و مصنوعی نیز مشاهده شده است. محققان می‌گویند کشف نحوه انتقال این بیماری میتواند به کاهش رسوب زیستی و سیاست‌های مربوط به آن بینجامد. همچنین کشف روابط بین صدف‌ها در انتقال بیماری از گسترش آن جلوگیری کرده و موجب حفظ اکوسیستم های ساحلی خواهد شد. به طور کلی سرایت بیماری بین صدف‌ها در طبیعت به شکلی نادر و تنها از طریق یک صدف به صدف دیگر اتفاق می‌افتد. اما اکنون مشخص شد حمل و نقل دریایی می‌تواند به آسانی آن را به مکان‌های دیگر منتقل کرده و باعث گسترش آن شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال