تبلیغات

ثبت تغییرات شرکت را به کجا بسپاریم؟

هر شرکتی بعد مدتی نیاز به تغییرات پیدا خواهد کرد، هر تغییری که در شرکت اعمال شود باید برای آن صورتجلسه تنظیم شود و ثبت تغییرات شرکت در سامانه به ثبت برسد. اگر چند تغییر به صورت همزمان در شرکت اعمال شود باید برای هرکدام از آنها صورتجلسه جدیدی تنظیم شود. چگونه صورتجلسه تغییرات را […]

هر شرکتی بعد مدتی نیاز به تغییرات پیدا خواهد کرد، هر تغییری که در شرکت اعمال شود باید برای آن صورتجلسه تنظیم شود و ثبت تغییرات شرکت در سامانه به ثبت برسد. اگر چند تغییر به صورت همزمان در شرکت اعمال شود باید برای هرکدام از آنها صورتجلسه جدیدی تنظیم شود.

چگونه صورتجلسه تغییرات را ثبت اینترنتی کنیم؟

شرکت هایی که قصد تغییرات در اساسنامه یا سایر موارد شرکت را دارند باید تغییرات را در جلسه مربوط به تصویب اعضا برسانند. بعد از برگزاری جلسه هیات مدیره، مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده تغییراتی که اعضا آن را مصوب می کنند در قالب صورتجلسه تنظیم خواهد شد. برای ثبت تغییرات شرکت باید صورتجلسه به صورت قانونی تنظیم شود و موارد مهمی همچون تعداد افراد حاضر در جلسه، تاریخ و ساعت دقیق آغاز جلسه، تصمیماتی که به تصویب رسیده، تغییراتی که قرار بر اعمال آنها است باید کامل و واضح در صورتجلسه قید گردد.

ثبت تغییرات با نیک

اگر تنظیم صورتجلسه ناقض باشد یا اینکه موارد قانونی در تشکیل جلسه یا تنظیم صورتجلسه رعایت نشده باشد درخواست ثبت تغییرات شرکت توسط کارشناس مربوطه رد خواهد شد. برای اینکه تغییرات مدنظر اعضای شرکت در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد سامانه ای توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طراحی شده است که متقاضی می تواند این تغییرات را به صورت اینترنتی در این سامانه به ثبت برساند و رسید و کد رهگیری دریافت کند.

بعد از دریافت رسید باید آن را به همراه صورتجلسه های مربوطه با پست به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ارسال کرد. اگر مراحل سامانه و تنظیم صورتجلسه به صورت قانونی انجام شده باشد در کمتر از 10 روز موارد توسط کارشناس تایید و ثبت تغییرات شرکت به نتیجه خواهد رسید.

کدام موسسه ثبت تغییرات شرکت را بهتر انجام می دهد؟

موسسات و افراد زیادی در کشور کارهای ثبت یا تغییرات شرکت ها را انجام می دهند اما اینکه کدامیک اصولی و بهتر این کار را انجام می دهند، همه ادعای بهتر بودن را نسبت به دیگران دارند. از آنجایی که ثبت تغییرات شرکت از لحاظ حقوقی دارای اهمیت است متقاضیان باید کار را به موسسه ای واگذار کنند که اولا تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد و عملا فعالیت های زیادی را در این حوزه داشته باشد.

انجام مشاوره قبل از انجام هر کاری بسیار با اهمیت است و متقاضی را کمک خواهد کرد که بدون اتلاف وقت کارهای خود را پیش ببرد.
از موسسه ای برای ثبت تغییرات شرکت کمک بگیرید که به شما مشاوره تخصصی و رایگان بدهد. مجموعه ثبت شرکت نیک یکی از این موسسات است که کارشناسان آموزش دیده ای را برای ارائه مشاوره تخصصی و حرفه ای در اختیار دارد. اگر می خواهید تغییراتی را در شرکت خود اعمال کنید بهتر است قبل از انجام هر کاری با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

تغییراتی که در شرکت اتفاق می افتد

ثبت تغییرات شرکتشرکت یکبار تاسیس می شود اما ممکن است در طول فعالیت خود بارها و بارها در آن تغییر صورت گیرد. تغییر در اساسنامه، تغییر نام شرکت، تغییر هیات مدیره، تغییر سمت ها، ورود و خروج شرکا، تغییر حق امضا، تغییر در میزان دارایی، افزایش یا کاهش سرمایه، انحلال شرکت، انتقال سهام و … همه این موارد تغییراتی است که ممکن است در طول حیات یک شرکت اتفاق بیفتد. اما تصمیم گیری در برای هر کدام از این موارد بر عهده چه اعضای از شرکت است در زیر به آن اشاره خواهد شد.

  • انحلال: تمامی تصمیمات در مورد انحلال شرکت در مجمع عمومی اتفاق خواهد افتاد.
  • حق امضا: تغییر در حق امضا بر عهده هیات مدیره شرکت است.
  • نقل و انتقال سهام: مجمع عمومی فوق العاده در ارتباط با نقل و انتقال سهام تصمیم گیری خواهد کرد.
  • تغییر در اعضای هیات مدیره: تصمیم گیری در این مورد بر عهده مجمع عمومی عادی است.
  • تغییر آدرس شرکت: تغییر آدرس شرکت بر عهده مجمع عمومی فوق العاده است.
  • ادغام در موضوع شرکت: در مورد ادغام یا تغییر در موضوع شرکت مجمع عمومی فوق العاده تصمیم گیری خواهد کرد.

اعضای شرکت اگر بخواهند چند تغییر به صورت همزمان در شرکت ایجاد کنند باید صورتجلسه جداگانه تنظیم شود. به عنوان مثال برای تغییر حق امضا و تغییر در آدرس شرکت باید جلسه های مرتبط تشکیل و صورتجلسه های جداگانه تنظیم شود. اگر این موارد در یک صورتجلسه نگارش شود ثبت تغییرات شرکت انجام نخواهد شد و باید از اول تمامی مراحل را انجام داد.

همچنین انواع صورتجلسات تغییرات شامل موارد زیر می باشد:

  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده
  • صورتجلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده
  • مجمع عمومی عادی سالیانه
  • صورتجلسه هیات مدیره
  • مجمع عمومی عادی
  • مجمع عمومی عادی شرکاء

تعدادی از صورتجلسات نیز صورتجلسات تغییر اختیاری در شرکت است که توسط اعضای شرکت اتفاق می افتد که این صورتجلسات شامل تغییر نام شرکت، افزایش سرمایه، تبدیل سهام، تغییر آدرس و … می باشد.

هزینه ثبت تغییرات شرکت چقدر است؟

برای ثبت تغییرات شرکت هزینه ها بستگی به تعداد صورتجلسه ها دارد. برخی از این هزینه ها دارای تعرفه قانونی و در کل کشور نیز تفاوتی با یکدیگر ندارند. به عنوان مثال هزینه آگهی روزنامه رسمی کثیرالانتشار یا هزینه پست مدارک به اداره ثبت شرکت ها در کل کشور تقریبا یکسان است.

اما هزینه ای که موسسه برای انجام کارهای ثبت تغییرات شرکت از متقاضی دریافت می کند متفاوت است برای از این موسسات انصاف را در نظر نگرفته و مراحل کار را برای متقاضی طولانی می کنند تا هزینه بیشتری دریافت کنند. اگر به دنبال تعرفه منصفانه و ثبت تغییرات با کیفیت و اصولی هستید با مشاوران مجموعه ثبت نیک تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه قبل از انجام هر کاری هزینه ای که باید پرداخت کنید را به صورت شفاف در اختیار شما قرار می دهند.

چرا باید ثبت تغییرات شرکت را به ثبت نیک بسپاریم؟

اعمال تغییرات در شرکت نیز جزو مسائل حقوقی محسوب می شود و باید مواد قانونی را در آن در نظر گرفت اگر تخصص و دانش کافی در ارتباط با ثبت تغییرات وجود نداشته باشد به دلیل پیچیدگی، متقاضی دچار سردرگمی و طولانی شدن مراحل کار خواهد شد. برای یک شرکت فعال زمان بسیار مهم است به همین دلیل باید ثبت تغییرات شرکت را بر عهده افرادی بسپارید که در کمترین زمان ممکن تغییرات شرکت شما را به ثبت برسانند.

مشاوره ثبت شرکت و تغییرات

کارشناسان مجموعه ثبت نیک آماده ارائه مشاوره در زمینه ثبت و تغییرات شرکت هستند شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با شماره های زیر به صورت رایگان تماس بگیرید یا اینکه جهت اطلاعات بیشتر به سایت  www.nikregister.com  مراجعه نمایید.

88888822

88068993

88068994

• سلب مسئولیت: این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است.