کسب و کارها

شرایط جدید دریافت و تمدید کارت بازرگانی

افراد برای انجام فعالیت های اقتصادی مختلف نیاز به کارت بازرگانی دارند. در کشور ما ایران تجارت کنندگان برای صادرات و واردات کالاهای مختلف همچنین سفارش کالا و ترخیص کردن ‌از گمرک باید از کارت الکترونیکی به نام کارت بازرگانی استفاده کنند. دریافت این کارت نیاز به شرایطی دارد که مهم ترین آن ها تابعیت […]

افراد برای انجام فعالیت های اقتصادی مختلف نیاز به کارت بازرگانی دارند. در کشور ما ایران تجارت کنندگان برای صادرات و واردات کالاهای مختلف همچنین سفارش کالا و ترخیص کردن ‌از گمرک باید از کارت الکترونیکی به نام کارت بازرگانی استفاده کنند. دریافت این کارت نیاز به شرایطی دارد که مهم ترین آن ها تابعیت ایرانی بودن می باشد با این کارت شما می توانید پرداخت های گمرکی و ثبت انواع کالاهای مختلف را انجام دهید. اگر قصد دریافت کارت بازرگانی را دارید حتماً با همراه باشید.

موسسه ثبتی ذهن ناب پیشرو در امور ثبتی شرکتها می تواند در تمدید و اخذ کارت بازرگانی راهنمای شما باشد برای ارتباط با ما از طریق زیر اقدام کنید :

آدرس : تهران شیخ بهائی شمالی ضلع جنوب غربی میدان شیخ بهائی کوچه وحدت پلاک ۶ واحد ۳

شماره تماس موسسه: 02188600923

شماره فاکس موسسه: 02186053306

شماره همراه موسسه: 09122768659

آدرس وب سایت : https://zehnenaab.com

کارت بازرگانی چیست؟

همان طور که گفته شد کارت بازرگانی در حقیقت مجوزی برای فعالیت های اقتصادی می باشد. شما با دریافت این کارت الکترونیکی می توانید به راحتی واردات و صادرات کالا انجام دهید همچنین در زمینه بازرگانی و اقتصادی با افراد مختلف به تبادل اطلاعات بپردازید. برای دریافت این کارت باید مدارک و شرایط مورد نیاز را داشته باشید که از جمله آن ها می توان به کارت پایان خدمت، تابعیت ایرانی و … اشاره کرد همچنین این کارت قابل تمدید می باشد.

نهاد و ارگانی که وظیفه صادر کردن کارت هوشمند بازرگانی را بر عهده دارد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن می باشد که بر روی کارت مورد نظر نام فرد متقاضی ثبت شده و به او تحویل می گردد. همچنین یکی از لازمه های دریافت کارت بازرگانی این است که شما یک شرکت و یا موسسه به ثبت رسانده باشید تا به عنوان متقاضی این کارت به حساب بیاید و همچنین کد اقتصادی داشته باشید که گرفتن کد اقتصادی از طریق وکالت اخذ کد اقتصادی نیز امکان پذیر است .

انواع کارت بازرگانی

کارت بازرگانی در انواع مختلفی صادر می شود که که همه آن ها مانند مجوزی برای انجام فعالیت های اقتصادی می باشند ولی برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. بهتر است بدانید کارت بازرگانی هم برای افراد حقیقی و هم حقوقی صادر می شود که تفاوتی بین آن ها وجود ندارد و فقط نوع محاسبه مالیات بر درآمد این دو نوع کارت با یکدیگر فرق دارند. تمامی شرکت ها و دارندگان کارت حقوقی بازرگانی باید ۲۵ درصد مالیات بر درآمد پرداخت کنند در صورتی که اشخاص حقیقی دارنده این نوع کارت به میزان مالیات آنها در بین عدد ۱۵ درصد و ۳۵ درصد با توجه به میزان رشد درآمدشان متغیر خواهد بود. انواع کارت بازرگانی عبارت است از:

  • کارت بازرگانی تجاری
  • کارت بازرگانی موردی
  • کارت بازرگانی صنعتی
  • کارت بازرگانی تولیدی
  • کارت بازرگانی خدماتی

برای دریافت کارت بازرگانی چه شرایطی مورد نیاز است؟

  1. اولین و مهم ترین شرط برای دریافت کارت بازرگانی داشتن تابعیت ایرانی می باشد در غیر این صورت شما نمی توانید کارت بازرگانی دریافت کنید.
  2. اگر جنسیت فرد متقاضی مرد می باشد حتماً باید کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت داشته باشد.
  3. شرط بعدی برای دریافت کارت هوشمند بازرگانی داشتن یک حساب بانکی معتبر در نزد یکی از بانک های معتبر و زیر نظر بانک مرکزی می باشد.
  4. فرد متقاضی نباید در سابقه خود کاری خود هیچ گونه ورشکستگی داشته باشد.
  5. ارائه گواهی عدم سوء سابقه و سوء پیشینه الزامی می باشد.
  6. فرد در پیشینه خود هیچگونه محکومیت کیفری نباید داشته باشد و در صورت داشتن چنین مواردی از دریافت این کارت محروم می گردد.
  7. فرد درخواست کننده باید در زمینه تجاری که قصد دریافت کارت بازرگانی را دارد حداقل سه سال سابقه داشته باشد.
  8. از دیگر شرط های دریافت کارت بازرگانی داشتن یک دفتر و یا شرکت تجاری به نام فرد متقاضی می باشد.
  9. فرد متقاضی مدرک تحصیلی معتبری در حین ثبت نام برای کارت بازرگانی ارائه دهد.
  10. وجود اظهارنامه ثبتی الزامی می باشد.
  11. اگر فرد متقاضی قصد تولید، واردات و یا صادرات کالایی را داشته باشد حتماً باید مجوز لازم را از طریق وزارت تولید کشور دریافت کند.

مراحل دریافت کارت بازرگانی

  1. برای دریافت کارت بازرگانی اولین مرحله مراجعه به سامانه هوشمند یکپارچه کارت بازرگانی می باشد. آدرس این سایت Chambertrust.Ir می باشد که به عنوان زیر مجموعه سامانه اتاق بازرگانی محسوب می شود.
  2. بعد از وارد شدن به سایت باید اطلاعات و مشخصات خود را چه از نوع حقوقی و چه از نوع حقیقی به صورت کامل و درست وارد کنید.
  3. در مرحله بعد لازم است تا اطلاعات مربوط به فرد دارنده کارت بازرگانی وارد شده و همچنین اطلاعات ثبتی که مربوط به برگه اظهارنامه ثبت می باشد نیز به صورت تمام و کمال در سامانه به ثبت برسد.
  4. در این مرحله شما باید آدرس و اطلاعات تماس فرد متقاضی را به دقت وارد نمایید و سپس اطلاعات مربوط به هیئت مدیره و مدیر عامل آن شرکت را به طور کامل وارد سایت نمایید.
  5. در این مرحله لازم است تا اطلاعات لازم به تایید برسد و بعد از آن که فرم های مورد نیاز جهت دریافت کارت بازرگانی مورد تایید قرار گرفت لازم است تا حداقل یک رشته و حداکثر سه رشته و زمینه برای فعالیت در زمینه صادرات و واردات از سمت فرد درخواست دهنده تعیین گردد.
  6. در این مرحله مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت بازرگانی باید به صورت کامل در سامانه به صورت اسکن شده قرار گیرد.
  7. سپس هزینه های مورد نیاز برای کارت پرداخت می شود و فیش های پرداختی آن ها وارد سامانه می شوند.
  8. آخرین مرحله بازبینی تمامی مراحل و برطرف کردن ایراد های موجود می باشد. در صدرت عدم وجود هیچگونه مشکل و ایرادی شما باید اطلاعات را تائید کنید و منتظر دریافت نتیجه بمانید.

در سال های اخیر دریافت کارت بازرگانی کاملاً به صورت هوشمند و الکترونیکی انجام می شود این عامل باعث شده است تا افراد متقاضی بتوانند به صورت شبانه روزی اقدام به دریافت مارت بازرگانی نمایند. این کار در چهار مرحله یعنی : احراز هویت متقاضی، احراز صلاحیت عمومی، احراز صلاحیت تخصصی و در پایان، عضویت در اتاق بازرگانی انجام می شود. احراز هویت متقاضیان حقیقی، از طریق استعلام از ثبت احوال و کد فراگیر اتباع، صورت گرفته و احراز هویت اشخاص حقوقی نیز به وسیله استعلام از سازمان ثبت درباره اطلاعات شرکت و مطابقت اطلاعات مدیر و شرکت انجام می گیرد. همچنین احراز صلاحیت عمومی، با استفاده از استعلام وضعیت نظام وظیفه، عدم سوء پیشینه و عدم اشتغال دولتی، از مراجع مربوطه، انجام می گیرد. نحوه انجام احراز صلاحیت تخصصی، با استفاده از استعلام محل کسب، حساب جاری متقاضی، عدم بدهی، مدرک تحصیلی، وضعیت تولید و دفاتر قانونی و تجارتی وی، می باشد.

تمدید کارت بازرگانی

بهتر است توجه کنید که کارت بازرگانی دائمی نمی باشد و باید در زمان های مختلفی توسط اتاق بازرگانی تمدید شود. تمدید این کارت نیز مراحل خود را دارد که به مراتب راحت تر از دریافت اولیه آن می باشد. کارت بازرگانی دارای مدت اعتبار می باشد که با پایان یافتن آن کارت هیچگونه ارزشی نخواهد داشت و حتما باید تمدید شود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرکت های فعال در این زمینه کمک بگیرید. شرکت ذهن ناب یکی از شرکت هایی می باشد که می تواند شما را در دریافت کارت بازرگانی راهنمایی کند. اگر قصد دریافت کارت بازرگانی را دارید می توانید با تماس با شرکت ذهن ناب مشاوره رایگان دریافت نمایید همچنین از تمامی خدمات آن ها از جمله کمک در انجام مراحل دریافت کارت و … بهره مند شوید.

راه های ارتباطی ذهن ناب

آدرس : تهران شیخ بهائی شمالی ضلع جنوب غربی میدان شیخ بهائی کوچه وحدت پلاک ۶ واحد ۳

شماره تماس موسسه: 02188600923

شماره فاکس موسسه: 02186053306

شماره همراه موسسه: 09122768659

آدرس وب سایت : https://zehnenaab.com