تولید سوخت مایع بدون کربن با کمک خورشید و هوا

دانشمندان دانشگاه زوریخ از نور خورشید و هوا سوخت مایع بدون کربن تولید کردند. این دانشمندان تلاش دارند تا با تولید این نوع سوخت در جهت تولید نفت سفید خورشیدی گام بردارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان زوریخ و پوتسدام کارخانه ای احداث کرده اند که می تواند با کمک نور […]

دانشمندان دانشگاه زوریخ از نور خورشید و هوا سوخت مایع بدون کربن تولید کردند. این دانشمندان تلاش دارند تا با تولید این نوع سوخت در جهت تولید نفت سفید خورشیدی گام بردارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان زوریخ و پوتسدام کارخانه ای احداث کرده اند که می تواند با کمک نور خورشید و هوا سوختهای مایع بدون کربن تولید کنند. در مقاله‌ای که توسط این محققان در مجله نیچر چاپ شده است از عملکرد راکتور خورشیدی جدید توضیحاتی داده شده که در نهایت انگیزه برای تولید نفت سفید خورشیدی را فراهم خواهد کرد. هدف از ساخت این کارخانه تولید جنین سوختی در مقیاس صنعتی بوده است.

یکی از مهمترین ‌الویت های پایدارسازی حمل و نقل هوایی و دریایی استفاده از سوخت‌های کربن است. کارخانه ساخته شده در زوریخ نیز در صورت احتراق برای تولید سوخت مایع مصنوعی همان مقدار CO2 را آزاد خواهد کرد که برای تولید سوخت از هوا به وجود آمده بود. در این فرایند با کمک انرژی خورشیدی co2 و آب از هوای محیط استخراج خواهد شد. با تولید گاز سنتز هیدروژن و مونوکسید کربن ترکیب شده و به نفت سفید متانول و یا دیگر هیدروکربن ها تبدیل میشوند.

آلدو اشتاین، پروفسور منابع انرژی تجدیدپذیر با کمک تیمی از محققان طی دوسال یک پالایشگاه خورشیدی کوچک را در سقف ساختمان آزمایشگاه ایجاد کردند. این پروفسور می‌گوید با کمک این نیروگاه امکان ایجاد فرآیندهای ترموشیمیایی لازم در تبدیل نور خورشید و هوای محیط به سوخت فراهم شده است. به طوری که در شرایط واقعی خورشیدی به صورت پایدار عمل خواهد کرد. همچنین زمینه را برای تحقیقات بیشتر و توسعه این فناوری در آینده فراهم گردد.

 در این آزمایش مشخص شد تابش شدید خورشید در مناطق بیابانی و کویری محل مسائلی برای تولید هستند. با کمک این فناوری می توان در مساحت کمتر از یک درصد زمین های خشک تقاضای سوخت جت را برآورده کرد. در صورت استفاده از انرژی های تجدید پذیر و روش های کربن خنثی در ساخت تاسیساتی مانند شیشه و فولاد امکان انتشار گازهای گلخانه ای نزدیک به صفر وجود دارد. به گفته جان لیلیستام رهبر گروه تحقیقاتی مطالعات پیشرفته  فرآیند تولید نیاز به سرمایه‌گذاری با هزینه‌های بالا و همچنین حمایت های سیاسی دارد. با کمک ابزارهای حمایتی نیز می‌توان تقاضای بازار در تولید و استفاده از این سوخت های خورشیدی را امکان پذیر کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال