کوالکام دو تراشه اسنپ‌دراگون 410E و 600E را با قابلیت استفاده برای اینترنت اشیا معرفی کرد

در سال 2013 عنوان اولین چیپست موبایل 64 بیتی کوالکام به اسنپ‎دراگون 410 اختصاص یافت، و به نظر این شرکت راه درازی را طی کرده است که حالا قصد معرفی نسخه‎ی 410E را برای ماشین لباس‎شویی‎های هوشمند، دانگل‎های تلویزیونی، لوازم تصویربرداری پزشکی، ربات‎ و سایر گجت‎های مربوط به اینترنت اشیاء دارد. بدون شک اینترنت اشیاء […]

در سال 2013 عنوان اولین چیپست موبایل 64 بیتی کوالکام به اسنپ‎دراگون 410 اختصاص یافت، و به نظر این شرکت راه درازی را طی کرده است که حالا قصد معرفی نسخه‎ی 410E را برای ماشین لباس‎شویی‎های هوشمند، دانگل‎های تلویزیونی، لوازم تصویربرداری پزشکی، ربات‎ و سایر گجت‎های مربوط به اینترنت اشیاء دارد. بدون شک اینترنت اشیاء آینده‎ی دنیای فناوری است، بنابراین بعد از آن‎که کوالکام چیپستی مختص به گجت‎های پوشیدنی معرفی کرد، حالا قصد دارد برای هر چیزی که اطراف ما قرار دارد نیز محصولی داشته باشد.

جدا از چیپست 410E، این غول دنیای ساخت چیپست‎ها هم‎چنین یک مدل پیشرفته‎تر به اسم اسنپ‎دراگون 600E، برای استفاده مشابه در رابطه با اینترنت اشیاء، معرفی کرده است. این چیپست‎ها برای این شرکت اهمیت زیادی دارند، چون برای اولین بار این شرکت پردازنده‎های اسنپ‎دراگون خود را به صورت مستقل در اختیار توزیع‎کنندگان شخص ثالث قرار می‎دهد که شروع آن‎ها با شرکت Arrow Electronics با یک پشتیبانی 10 ساله و تضمین دوام خواهد بود، دو قابلیتی که جزو نقاط قوت فروش این چیپست خواهند بود. بنابراین، هر تولیدکننده، خواه بزرگ خواه کوچک، قادر به خریداری مقادیر متفاوتی از چیپست‎های 410E یا 600E، برای مجهز کردن گجت‎های هوشمند و مرتبط با هم خود به آن‎ها، خواهند بود و بدون شک پشتیبانی کوالکام برای آینده نیز تضمینی برای ادامه دادن مسیر خواهد بود.

snapdragon-410e-600e

در رابطه با جزئیات فنی، این چیپست‎ها زیاد با نسخه‎ی موجود در گوشی‎های هوشمند تفاوت نخواهند داشت، فقط سرعت کلاک اندکی پایین‎تر خواهد بود و به عنوان مثال به جای استاندارد بلوتوث 4.1 از 4.0 استفاده خواهد شد. هر دوی این چیپست چهار هسته‎ای و قادر به ضبط و پخش ویدئوهایی با کیفیت فول اچ‎دی هستند. 410E با سرعت کلاک 1.2 گیگاهرتز می‎تواند در نمایشگرهای فول اچ‎دی و برای دوربین‎هایی تا حداکثر 13 مگاپیکسل استفاده شود، در حالی‎که 600E سرعت کلاک بالاتری برابر با 1.5 گیگاهرتز دارد و از پنل‎های 2K و دوربین‎های حداکثر 21 مگاپیکسلی، پشتیبانی می‎کند. به دنبال اعلام این خبر از سوی شرکت کوالکام، انتظار داشته باشید که به زودی وسایل الکترونیکی صنعتی و تجاری زیادی بر روی خود لوگوهای کوالکام و اسنپ‎دراگون را داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال