محققان در مورد افزایش سطح دی اکسید کربن در اتمسفر به بالاترین میزان در ۱۴ میلیون سال گذشته هشدار دادند

محققان می‌گویند تحقیقات جدید نشان می‌دهد دی اکسید کربن موجود در اتمسفر به بالاترین میزان در ۱۴ میلیون سال گذشته رسیده و در اثر آن تغییرات اقلیمی جدیدی ایجاد شده است. این میزان دی اکسید کربن می‌تواند تا صدها هزار سال در اتمسفر باقی مانده و آثار تغییر اقلیمی ایجاد شده نیز در اثر آن […]

محققان می‌گویند تحقیقات جدید نشان می‌دهد دی اکسید کربن موجود در اتمسفر به بالاترین میزان در ۱۴ میلیون سال گذشته رسیده و در اثر آن تغییرات اقلیمی جدیدی ایجاد شده است. این میزان دی اکسید کربن می‌تواند تا صدها هزار سال در اتمسفر باقی مانده و آثار تغییر اقلیمی ایجاد شده نیز در اثر آن تقویت شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش‌های جدید محققان نشان می‌دهد تنها از ۱۴ میلیون سال گذشته تاکنون، مقدار دی اکسید کربن اتمسفر زمین برابر با مقدار کنونی بوده و نتایج این پژوهش نشان دهنده آینده تاریک از اقلیم در زمین است.

در پژوهش‌های اخیر اقلیم زمین را در طول ۶۶ میلیون سال بررسی کرده و در آن علائم زیستی و زمین شیمیایی را مورد مطالعه قرار دادند. چنین در این پژوهش میزان دی اکسید کربن نسبت به گذشته با دقت بیشتری ارزیابی شده است.

نتایج این پژوهش نشون می‌دهد آخرین زمانی که دی اکسید کربن در اتمسفر برابر با مقدار کنونی بوده حدود ۱۴ تا ۱۶ میلیون سال پیش بوده است. در آن زمان هیچ یخی در گرینلند وجود نداشته اجداد انسان‌ها برای زندگی از جنگل‌ها به دشت‌ها مهاجرت کرده بودند.

پژوهش قبلی این تاریخ را حدود ۳ تا ۵ میلیون سال پیش اعلام کردند. این موضوع نشان می‌دهد ۵۰ درصد از گازهای گلخانه‌ای موجود و ۱.۲ درجه از افزایش دمای جهانی در اثر فعالیت‌های انسانی ایجاد شده است.

با توجه به پیشرفت انتشار این گازها طی سال ۲۱۰۰ غلظت دی اکسید کربن در اتمسفر بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ بخش در میلیون خواهد بود که ترسید و ۴۰ میلیون سال پیش تاکنون بی‌سابقه محسوب می‌شود. زمان هیچ گونه انجمادی در جنوبگان وجود نداشته تفاوت‌های بسیاری بین گیاهان و جانوران زمین با گیاهان و جانوران کنونی وجود داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال