کسب و کارها

ران کردن کمپین های تبلیغات همسان و کلیکی در صباویژن

وقتی یک سایت خبری را برای اولین بار باز می‌کنیم یا استوری‌های یک پیج اینستاگرامی را چک می‌کنیم، با انواع بنرهای تبلیغاتی مواجه می‌شویم که توجه ما را به خودشان جلب می‌کنند ام بعد از مدتی، پدیده کوری تبلیغات (Advertising Blindness) را به همراه دارند. این پدیده یکی از رفتارهای قدیمی کاربران در مواجه با […]

وقتی یک سایت خبری را برای اولین بار باز می‌کنیم یا استوری‌های یک پیج اینستاگرامی را چک می‌کنیم، با انواع بنرهای تبلیغاتی مواجه می‌شویم که توجه ما را به خودشان جلب می‌کنند ام بعد از مدتی، پدیده کوری تبلیغات (Advertising Blindness) را به همراه دارند. این پدیده یکی از رفتارهای قدیمی کاربران در مواجه با سایت‌ها و پیج‌های متنوع است که تمایل کاربران به نادیده گرفتن عناصیر تبلیغاتی در یک صفحه یا پیج را بیان می‌کند.

به نظر شما راه‌حل این مشکل چیست و کسب‌وکارها چگونه می‌توانند تبلیغات خود را به شکلی تأثیرگذار در چنین بسترهایی به اشتراک بگذارند تا توجه مخاطب به آن جلب شود؟

تبلیغات همسان

در پاسخ به این سوال که تبلیغات همسان چیست؟ می‌توانیم بگوییم که تبلیغات همسان (Native Advertising) یکی از روش‌های تبلیغاتی آنلاین به شمار می‌آید که از نظر ظاهر، ساختار، فرم و محتوا به شکلی کامل با صفحات سایت یا پلتفرم‌هایی که در آن تبلیغات نمایش داده می‌شوند، هم‌خوانی دارد و به همین خاطر هم به آن تبلیغات همسان گفته می‌شود.

حال چرا به تبلیغات همسان اشاره کردیم؟ این دسته از تبلیغات مزاحمت خاصی را برای مخاطبان ایجاد نمی‌کند و و به سبب این‌که با سبک و سیاق و محتوای یک پلفترم، سایت و بستر تبلیغاتی یکسان است،  تبلیغات کسب‌وکارها را از پدیده کوری تبلیغات به دور نگه می‌دارد و همین موضوع می‌تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد.

تبلیغات همسان اولین بار در سال ۲۰۱۳ و به‌عنوان راه‌حلی برای پدیده کوری تبلیغات معرفی شد و در سال ۲۰۱۵، به عنوان وسیله‌ای برای توزیع محتوا از آن استفاده شد و در سال ۲۰۱۷ نیز به عنوان موتور رشدی برای کسب‌وکارها شناخته شد.

تبلیغات همسان به سبب ظاهر کاربرپسندی که دارند، کم‌تر مورد مخالفت و نادیده گرفته‌شدن توسط مشتریان بالقوه قرار می‌گیرند و از طریق، نرخ کلیک و ایمپرشن بالاتری را برای یک کسب‌وکار به همراه دارند.  طبق آمارهایی که منتشر شده، نرخ کلیک تبلیغات همسان در موبایل 0.38 درصد و در دسکتاپ 0.16 درصد است و این درحالی است که نرخ کلیک در تبلیغات بنری به وطر میانگین چیزی در حدود 0.05 درصد است.

علاوه بر این، تبلیغات همسان به سبب این‌که نرخ کلیک تبلیغات بالاتری نسبت به سایر روش‌ها دارند، می‌توانند به تنهایی عاملی باشند تا از طریق آن، کسب‌وکارها ترافیک ورودی بیش‌تری دریافت کنند. به عنوان مثال، شما می‌خواهید تبلیغات در آپارات را آغاز کنید. طبق آمار، اگر تبلیغات همسان به درستی اجرا شوند، می‌توانند ۹ درصد نزدیکی با برند را از سوی کاربران افزایش دهند.

پس از برنامه‌ریزی و پیدا کردن مخاطب هدف و بسترهای تبلیغاتی که می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید، باید به فکر محتوای ویدیویی تبلیغات خود باشید و همین موضوع چالش اصلی است که بسیاری از کسب‌وکارها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

بهترین راه برای این‌که بیش‌ترین بازدهی را از تبلیغات آپارات داشته باشید، این است که محتوای تبلیغاتی خود را با پیج‌ها و اکانت‌هایی که در اپارات فعالیت می‌کنند، هم‌سو کنید تا مخاطب هنگام دیدن ویدیوی تبلیغاتی شما، چندان اذیت نشود و شاید هم در نهایت، روی آن کلیک کند.

جدا از این، بسیاری از کسب‌وکارها از رپورتاژ آگهی که نوعی از تبلیغات همسان به شمار می‌آید استفاده می‌کنند. با استفاده از متن تبلیغاتی که به شکل بلاگ‌پست در بلاگ‌ها و سایت‌های خبری به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید محتوایی مشابه با آن سایت‌ها و بسترها خلق کنید که نرخ کلیک بیش‌تری از سمت کاربران را برای شما به همراه دارد.

با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها و شرکت‌ها نمی‌دانند کمپین‌های تبلغیات همسان خود را از کجا شروع کنند و حتی نمی‌دانند آیا کمپین‌های تبلیغات همسان برای کسب‌وکار آن‌ها مفید خواهد بود یا خیر. یکی از بزرگ‌ترین و بهترین آژانس‌های تبلیغاتی که در حال حاضر در ایران مشغول به فعالیت است، صباویژن است که علاوه بر اتبلیغات همسان، خدمات دیگری همچون تبلیغات کلیکی صباویژن، تبلیغات ویدیویی، تبلغیات سوشال و طراحی کمپین‌ را ارائه می‌دهد.

برای این‌که بتوانید بیش‌ترین خروجی را از کمپین‌های تبلیغاتی خود دریافت کنید، باید استراتژی درستی  پیش از اجرای کمپین چیده باشید و صباویزن به سبب کارشناسان و تیم باتجربه‌ای که دارد، می‌توانید در این راه شما را همراهی کند. علاوه بر این، این آژانس تبلیغاتی به شبکه گسترده‌ای از ناشران دسترسی دارد که در حوزه‌های مختلف مشغول به بعافلیت هستند.

پلتفرم مدیریت و پنل جامع صباویژن نیز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا کمپین‌های تبلیغاتی خود را به شکلی درست تجزیه‌وتحلیل و دنبال کنید و به شکل لحظه‌ای آمارهای مختلف تبلیغات و میزان رشد کمپین‌های خود را در دسترس داشته باشید.

تمامی موارد ذکر شده در کنار تأثیرگذاری تبلغیات همسان به خودی خود می‌توانند به شما کمک کنند تا کمپین‌های تبلغیاتی موفقی را پیاده‌سازی و راه‌اندازی کنید و نتیجه لازم را به دست آورید. راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی مختلف مانند تبلیغاتی کلیکی در کنار تبلیغات همسان می‌تواند این امکان را در اختیار شما قرار دهد تا به مخاطبان گسترده‌ای دست پیدا کنید و راحت‌تر به مشتریان بالقوه خودتان برسید.

۳ قدم برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی همسان

برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

۳ قدم برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی همسان

برای راه‌اندازی کمپین‌های همسان، سه قدم اصلی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید:

۱) تعیین کردن اهداف

شما در ابتدا باید مخاطبان هدف، منابع و کانال‌های محتوایی، مشکلات مخاطبان، دستگاه  استفاده‌شده توسط مخاطبان هدف و موقعیت جغرافیایی آن‌ها را تعیین کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به مخاطبین و کانال‌های محتوایی آن‌ها به دست آورید.

۲)تولید محتوا

در کنار موارد ذکر شده، این موضوع را باید در نظر داشته باشید که محتوای شما به بهینه‌ترین شکل ممکن باید برای تبلیغات همسان آماده شود تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن نتیجه بگیرید.

۳)ردیابی کمپین تبلیغاتی

برای این‌که بتوانید کمپین تبلیغاتی موفقی راه‌اندازی کنید، باید روش‌های مختلفی را برای کمپین‌های خود تست کنیم تا ببینیم کدام روش تبلیغاتی ما به بهترین شکل ممکن خروجی لازم را در اختیار ما قرار می‌دهد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید تبلیغات همسان خود را آزمایش کنید، تست‌های A/B است؛ طراحی‌های متفاوت، کانال‌های مختلف و محتواهای متفاوت را برای کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید تا ببینید نتیجه لازم از کدام یک از تبلیغات به دست می‌آید.