برنامه روسیه برای قرار دادن سلاح هسته‌ای در فضا

ظاهرا روسیه قصد دارد با ساخت و قرار دادن یک سلاح هسته‌ای فضایی به انهدام یا از کار انداختن ماهواره‌ها بپردازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً گزارش‌هایی در مورد فعالیت‌های روسیه برای ساخت سلاح هسته‌ای فضایی منتشر شده است که نشان می‌دهد این کشور قصد دارد با استفاده از این سلاح […]

ظاهرا روسیه قصد دارد با ساخت و قرار دادن یک سلاح هسته‌ای فضایی به انهدام یا از کار انداختن ماهواره‌ها بپردازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً گزارش‌هایی در مورد فعالیت‌های روسیه برای ساخت سلاح هسته‌ای فضایی منتشر شده است که نشان می‌دهد این کشور قصد دارد با استفاده از این سلاح به از کار انداختن و انهدام ماهواره ها بپردازد.

گزارش‌های متعدد رسانه‌ها در این مورد نشان می‌دهد دولت ایالات متحده طی هشدارهایی به متحدان اروپایی و کنگره این کشور اعلام کرده است که روسیه درصدد ساخت سلاح فضایی با قابلیت‌های هسته‌ای است. روسیه قصد دارد این سلاح فضایی را پس از ساخت به فضا پرتاب کند.

این خبر در حالی منتشر شد که مایک ترنر رئیس کمیته اطلاعات مجلس آمریکا پیش از این تهدید جدی امنیت ملی را صادر کرده و هشدار مبهمی را نیز در مورد آن اعلام کرده بود. ترنز از رئیس جمهوری این کشور درخواست کرد تا اطلاعات مربوط به این تهدید را علنی کند. پس از آن گزارش‌های خبری به انتشار جزئیات بیشتری در مورد ماهیت احتمالی سلاح اسرارآمیز روسیه پرداخته‌اند. هنوز مشخص نیست سلاح هسته‌ای روسیه دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد اما خبرگزاری‌های معتبر می‌گویند اصطلاح سلاح هسته‌ای بدین معنا است که این سلاح می‌تواند انفجار مبتنی بر واکنش‌های شکافت هسته‌ای یا همجوشی را ایجاد کند.

در صورت صحت این اخبار اقدام روسیه باعث نقض پیمان ماورای جو منعقد شده در سال ۱۹۶۷ خواهد بود. طبق این معاهده ایالات متحده روسیه و دیگر امضا کنندگان از قرار دادن سلاح هسته‌ای یا سلاح‌های مربوط به کشتار جمعی در فضا ممنوع شده‌اند.

اگرچه انفجار هسته‌ای در فضا نمی‌تواند به طور مستقیم روی مردم تاثیر بگذارد اما باعث انهدام ماهواره‌های بیشماری خواهد شد و آنها را از کار می‌اندازد. ایالات متحده در سال ۱۹۶۲ طی آزمایشی به نام استار فیش پرایم در مداری نزدیک زمین یک بمب هسته‌ای را منفجر کرد. در این آزمایش حدود یک سوم از ماهواره‌های موجود در مدار تخریب شده یا به طور کامل از بین رفتند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال