تصاویر ماهواره‌ای از تغییر ۲۰۰ متری خط ساحلی ژاپن پس از زلزله ۷.۶ ریشتری خبر می‌دهد

طبق آنچه که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد زلزله اخیر ژاپن باعث تغییرات ۲۰۰ متری در خط ساحلی برخی مناطق در این کشور شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین روز سال ۲۰۲۴ در ژاپن با زلزله ۷.۶ ریشتری همراه بوده است. این زلزله باعث ایجاد تغییرات ۲۰۰ متری در برخی مناطق […]

طبق آنچه که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد زلزله اخیر ژاپن باعث تغییرات ۲۰۰ متری در خط ساحلی برخی مناطق در این کشور شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین روز سال ۲۰۲۴ در ژاپن با زلزله ۷.۶ ریشتری همراه بوده است. این زلزله باعث ایجاد تغییرات ۲۰۰ متری در برخی مناطق نوار ساحلی شد. اکنون کارشناسان از طریق عکس‌های ماهواره‌ای ثبت شده و بازدیدهای میدانی این تغییرات را در خط ساحلی تایید کرده‌اند.

آغاز سال جدید همراه با یک زلزله بسیار قوی‌ در ژاپن بوده است این زمین لرزه موجب ایجاد امواج به ارتفاع یک متر در امتداد سواحل غربی شد به طوری که آژانس هواشناسی ژاپن پس از سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار هشدار سونامی را صادر کرد.

منطقه مورد نظر محل همگرایی ۴ صفحه تکتونیکی بوده و طبق تخمین‌های انجام گرفته ۲۰ درصد از زلزله‌های جهان با شدت ۶ ریشتر در این منطقه اتفاق می‌افتد. طبق تصاویر ماهواره منتشر شده پس از زمین لرزه، زمین در این مناطق حرکت کرده و به سمت بالا یا کناره ها رفته است. به گفته محققان تحلیل‌های دقیق تر نشان می‌دهد این تغییرات تا ۲۴۳ متر گسترش پیدا کرد.

در تصاویر ماهواره ای منتشر شده وضعیت شبه جزیره نوتو در استان ایشیکاما قبل و بعد از سوناوی نشان داده می‌شود. همچنین طبق تحقیقات موسسه زلزله دانشگاه توکیو یک برآمدگی 0.2 متری در مکان‌های مختلف پس از زمین لرزه مشاهده شده است. همچنین داده‌های مربوط به رادار ماهواره رصد زمینی پیشرفته ژاپن نشان می‌دهد در برخی مناطق مانند خلیج مینازوکی و بندر نافونه، زمین تا ۲۰۰ متر بالا آمده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال