دانشمندان احتمال می‌دهند یخچال‌های عطارد قابلیت پشتیبانی از حیات را دارند

انشمندان در بررسی‌های اخیر خود به داده‌هایی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد ممکن است یخچال‌های نمکی این سیاره بتواند از حیات پشتیبانی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در هنگام مطالعه عطارد موفق به کشف شواهدی ی بر وجود یخچال‌های طبیعی در بعضی مناطق قطبی این سیاره شدند که می‌تواند میزبان […]

انشمندان در بررسی‌های اخیر خود به داده‌هایی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد ممکن است یخچال‌های نمکی این سیاره بتواند از حیات پشتیبانی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در هنگام مطالعه عطارد موفق به کشف شواهدی ی بر وجود یخچال‌های طبیعی در بعضی مناطق قطبی این سیاره شدند که می‌تواند میزبان حیات باشد.

الکسیس رودریگز دانشمند موسسه علوم سیاره‌ای و از پژوهشگران ارشد این مطالعه می‌گوید: این کشف جدید می‌تواند درک ما را پیرامون پارامترهای محیطی از قبیل یخچال‌های طبیعی در عطارد بیشتر کرده و آن را گسترش دهد.

به گفته پژوهشگران یخچال‌های طبیعی ساخته شده از نمک به جای آب در زیر سطح نواحی قطبی عطارد وجود دارد و این نواحی نیز به شکلی قابل سکونت شبیه به محیط‌های روی زمین است. محققان در این تحقیق بودجه مورد نیاز خود را از برنامه کارکرد سیستم خورشیدی ناسا دریافت کرده بودند. این در حالی است که بسیاری از دانشمندان در هفته‌های گذشته از وجود مواد آلی در سیاره مشتری و در قمر آن به نام گانیمود خبر داده بودند.

در صورت صحت این نظریه مرز جدیدی در اختر زیست شناسی ایجاد خواهد شد که می‌تواند به مطالعه حیات در کیهان بپردازد. این کشف علاوه بر شناسایی حیات در محیط‌های ناملایم منظومه شمسی نشان دهنده این موضوع است که سیاره‌هایی از قبیل عطارد در سراسر کهکشان دارای شرایط قابل سکونت هستند. پیش از این دانشمندان تصور می‌کردند عطارد به دلیل نزدیکی به خورشید امکان پشتیبانی از حیات را ندارد. رودریگز در این مورد گفته است یخچال‌ها می‌توانند در تمامی اجرام منظومه شمسی حتی در گرم‌ترین و سردترین آنها وجود داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال