دانشمندان موفق به پرینت سه بعدی یکی از اجزای مهم قلب شدند

دانشمندان موفق به استفاده از یک تکنیک جدید برای چاپ سه بعدی یکی از اجزای مهم قلب شدند که می توان از آن برای درمان و بازسازی قلب در آینده استفاده کرد. در این تکنیک علاوه بر پرینتر سه بعدی از فناوری چاپ زیستی SWIFT نیز استفاده شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

دانشمندان موفق به استفاده از یک تکنیک جدید برای چاپ سه بعدی یکی از اجزای مهم قلب شدند که می توان از آن برای درمان و بازسازی قلب در آینده استفاده کرد. در این تکنیک علاوه بر پرینتر سه بعدی از فناوری چاپ زیستی SWIFT نیز استفاده شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققانی از موسسه Wyss هاروارد توانستند ماکرو فیلامنت های بلند قلبی را تولید کنند که به رشته های ماهیچه مانند شباهت داشته و می تواند منقبض شود. از مهمترین چالش دانشمندان در بازسازی قلب هماهنگی این قسمت پیچیده با دیگر اجزا بوده است. پیش از این دانشمندان بخش هایی از قلب را با استفاده از پرینتر سه بعدی، سیلیکون و سلول های خود بیمار تولید کرده بودند. اما به دلیل عدم مطابقت این بخش ها با واقعیت امکان استفاده از آن برای ترمیم قلب وجود نداشته است. در روش جدید با کمک ۱۰۵۰ سوراخ عمیق و همچنین دوستون میکروسکوپی این چالش برطرف شد. همچنین دانشمندان این سوراخ های ایجاد شده را با سلول های بنیادی و کلاژن پروتئین و سلول های لازم برای تشکیل بافت پر کردند.

با کمک این ترکیب یک بافت متراکم با رشد سلول‌های بنیادی ایجاد شد که تنها یک قسمت کوچک از قلب انسان محسوب می شود. به گفته این دانشمندان این قلب ارگانیک که از طریق پرینت سه بعدی ساخته شده است پس از مطالعات بیشتر می‌تواند مورد استفاده پزشکان قرار بگیرد. علاوه بر آن این گروه تحقیقاتی قصد دارد از این روش در درمان اسکارهای ایجاد شده پس از حمله قلبی نیز استفاده کند. بدین ترتیب نوزادان مبتلا به نواقص مادرزادی در ناحیه قلب نیز می‌توانند با کمک این تکنولوژی و پیشرفت آن درمان شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال