دانشمندان در مورد افزایش نرخ ابتلا به سرطان سینه در زنان جوان هشدار دادند

طبق پژوهش‌های جدید در دهه گذشته نرخ ابتلا به سرطان سینه در زنان جوان رشد افزایشی داشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش‌های مربوط به محققان دانشگاه واشنگتن در آمریکا نشان می‌دهد در دو دهه گذشته میزان ابتلا به سرطان سینه در زنان زیر ۵۰ سال رشد افزایشی داشته و حتی […]

طبق پژوهش‌های جدید در دهه گذشته نرخ ابتلا به سرطان سینه در زنان جوان رشد افزایشی داشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش‌های مربوط به محققان دانشگاه واشنگتن در آمریکا نشان می‌دهد در دو دهه گذشته میزان ابتلا به سرطان سینه در زنان زیر ۵۰ سال رشد افزایشی داشته و حتی در سال‌های اخیر این روند صعودی بسیار شدیدتر شده است. در این پژوهش محققان حدود ۲۱۷ هزار مبتلا به این سرطان را بررسی کرده و در آن عواملی نظیر نژاد و سن را نیز در نظر گرفته‌اند. به گفته این محققان خطر ابتلا به این سرطان در زنان سیاه پوست زیر ۳۰ سال نسبت به زنان سفید پوست در این سن حدود ۵۳ درصد بیشتر است.

طبق مقاله منتشر شده در این مورد در سال ۲۰۰۰ میزان ابتلا به سرطان سینه در بین زنان در سن ۲۰ تا ۴۹ سالگی حدود ۶۴ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است. در حالی که این نرخ تا ۱۶ سال بعد روند افزایشی پیدا کرده و در هر سال حدود ۲۴ صدم درصد رشد داشته است. این میزان ابتلا در سال ۲۰۱۶ به ۶۶ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر رسید. میزان رشد ابتلا به طور ناگهانی در سال‌های اخیر و تا سال ۲۰۰۹ به شدت افزایش پیدا کرده و به ۷۴ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر رسید. البته محققان هنوز دلایل محکمی برای این میزان رشد ابتلا به سرطان سینه پیدا نکردند.

نویسنده ارشد این پژوهش در این مورد می‌گوید: اغلب زنان تا قبل از سن ۴۰ سالگی غربالگری منظم سرطان سینه را آغاز نمی‌کنند از این رو زنان جوان‌تری که این بیماری در آنها تشخیص داده می‌شود دارای تومورهای مراحل بعدی هستند. بدین معنی که بیماری آنها در حالت پیشرفته‌تر قرار داشته و درمان آن نیز دشوارتر است.

در این تحقیق داده‌های ۲۱۷ هزار زن آمریکایی بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ در انواع سرطان پستان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. طبق این مطالعه اکثر روند افزایشی بروز سرطان همراه با تومورهایی بوده است که توانایی اتصال به گیرنده‌های استروژن را داشته‌اند. این تومورها از طریق پروتئین‌های موجود روی سطوح خود می‌توانند به هورمون استروژن متصل شده و رشد کنند. از طرفی میزان بروز تومورهای بدون گیرنده استروژن در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته است. محققان تلاش دارند تا میزان و دلیل افزایش خاص تومورهای دارای این گیرنده را کشف کنند تا بتوانند از این طریق از میزان افزایش این نوع سرطان در زنان جوان جلوگیری کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال