دانشمندان می‌گویند از سال ۲۰۵۰ جنگل‌های بارانی آمازون عواقب ناگواری خواهند داشت

دانشمندان در مورد جنگل‌های بارانی آمازون از سال ۲۰۵۰ هشدارهایی را دادند. به گفته آنها اکوسیستم حیاتی زمین در خطر قرار داشته و زنگ خطر آنها به صدا درآمده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات اخیر در مورد تغییرات اقلیمی در جهان نشان از عواقب ناگوار و آینده خطرناک برای جنگل‌های […]

دانشمندان در مورد جنگل‌های بارانی آمازون از سال ۲۰۵۰ هشدارهایی را دادند. به گفته آنها اکوسیستم حیاتی زمین در خطر قرار داشته و زنگ خطر آنها به صدا درآمده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات اخیر در مورد تغییرات اقلیمی در جهان نشان از عواقب ناگوار و آینده خطرناک برای جنگل‌های بارانی آمازون دارد. طبق این تحقیقات به علت فشار و مشکلات ایجاد شده در این جنگل‌ها تا سال ۲۰۵۰ شاهد فروپاشی این اکوسیستم خواهیم بود.

در حال حاضر ۱۰ درصد از تنوع زیستی جهان در جنگل‌های بارانی آمازون وجود دارد. همچنین جذب دی اکسید کربن از طریق این جنگل‌های بارانی باعث ثبات آب و هوای جهانی شده است. دی اکسید کربن عامل اصلی گرم شدن زمین بوده و درختان این جنگل‌ها می‌توانند به تعادل آب و هوایی کمک کنند.

توانایی جنگل‌های آمازون به دلیل مشکلاتی نظیر جنگل زدایی، آتش سوزی و افزایش دما و خشکسالی کاهش پیدا کرده است. از این رو دانشمندان در این مورد اصطلاح نقطه اوج را بکار برده، در این زمینه هشدار داده و می‌گویند ممکن است این اکوسیستم حیاتی در دهه‌های آینده به یک محیط نابود شده تبدیل شود.

یک گروه بین المللی از دانشمندان در مطالعه جدید خود تخمین زده‌اند که تا سال ۲۰۵۰ بین ۱۰ تا ۴۷ درصد از جنگل‌های آمازون در معرض یک فشار گسترده قرار گرفته و تغییرات گسترده‌ای در اکوسیستم آنها ایجاد می‌شود. یه طوری که دیگر نمی‌توانند به جذب دی اکسید کربن بپردازند. از این رو احتمالاً کربن ذخیره شده در خود را آزاد کرده و گرمایش جهانی را نیز بیشتر خواهند کرد.

در شناسایی عوامل و مشکلات این جنگل های بارانی از اطلاعات مربوط به مدل های کامپیوتری، مشاهدات و شواهد مربوط به تغییرات اخیر استفاده شده است. این جنگل در آینده در سطوح بی سابقه ای از تنش های کم آبی قرار گرفته و ممکن است به سمت تبدیل شدن به علف‌زارهای گرم سیری برود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال