فروش اطلاعات کاربران تلویزیون

تلویزیون های هوشمند و دستگاه های متصل به اینترنت، اطلاعات بینندگان آن ها را رصد کرده و این اطلاعات را می فروشند. نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهند که این اطلاعات به دست آمده از کاربران در اختیار سازمان هایی قرار می گیرد و به نوعی به آن ها فروخته می شود و این مهم […]

تلویزیون های هوشمند و دستگاه های متصل به اینترنت، اطلاعات بینندگان آن ها را رصد کرده و این اطلاعات را می فروشند. نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهند که این اطلاعات به دست آمده از کاربران در اختیار سازمان هایی قرار می گیرد و به نوعی به آن ها فروخته می شود و این مهم ترین دلیل برای کاهش قیمت این نوع از تلویزیون ها و دستگاه های گیرنده متصل به اینترنت می باشد. دستگاه Roku با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار در بازار موجود است و اکثر افراد به دلیل آنکه دقیقا نمی دانند از اطلاعاتشان چه استفاده ای می شود، با فروش آن ها مخالفتی نمی کنند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، به گفته آرویند نارایان استادیار علم رایانشی در پرینستون و هومن مهاجری مقدم، این تلویزیون ها و دستگاه هایی نظیر Roku و آمازون فایرتیوی که به بینندگانشان اجازه می دهند تا برنامه شبکه های نتفلیکس و هولو را تماشا کنند؛ اطلاعات کاربران را نظیر آنکه چه برنامه هایی نگاه کردند، چه میزان از وقت خود را به تماشای تلویزیون نشسته اند و یا از چه آدرس ایمیلی استفاده می کنند به فروش می رسانند. جهت آزمایش آنکه دقیقا چه اطلاعاتی در اختیار شرکت ها قرار می گیرد، نارایان و مهاجری مقدم یک بات ابداع کردند که به طور خودکار هزاران کانال را روی دستگاه های Roku و آمازون فایرتی وی نصب می کرد.

این ربات که رفتاری مشابه با انسان دارد، ویدئوها و کانال هایی را مشاهده کرده و پس از مدتی آگهی های تبلیغاتی خاصی را رصد کرده است. پس از این آزمایش به طور کامل مشخص شد که ۶۹ درصد کانال های Roku و ۸۹ درصد کانال های آمازون فایر تی وی، اطلاعات کاربران را جمع آوری کرده و در اختیار شرکت های خاصی می گذارند. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی فناوری مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال