میزان جذب دی اکسید کربن گیاهان ۲۰ درصد بیشتر از تصور ماست

مدل سازی‌های جدید نشان می‌دهد گیاهان ت به آنچه تاکنون تصور می‌شد ۲۰ درصد بیشتر می‌توانند دی اکسید کربن موجود در هوا را جذب کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده‌های مربوط به تحقیقات اخیر در مورد گیاهان نشان می‌دهد میزان جذب دی اکسید کربن در آنها بیشتر بوده بر طبق این […]

مدل سازی‌های جدید نشان می‌دهد گیاهان ت به آنچه تاکنون تصور می‌شد ۲۰ درصد بیشتر می‌توانند دی اکسید کربن موجود در هوا را جذب کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده‌های مربوط به تحقیقات اخیر در مورد گیاهان نشان می‌دهد میزان جذب دی اکسید کربن در آنها بیشتر بوده بر طبق این داده‌ها تاثیرات گیاهان روی تغییرات آب و هوایی نیز بیشتر خواهد بود.

یک تیم بین المللی از دانشمندان تحقیقاتی را پیرامون تغییرات آب و هوایی و تاثیرات موارد مختلف روی آن آغاز کردند. مدل سازی اکولوژیکی واقعگرایانه که توسط دانشمندان دانشگاه وسترن سیدنی استرالیا انجام شد نشان می‌دهد پوشش گیاهی کره زمین ۲۰ درصد بیشتر نسبت به آنچه که تصور می‌شد کربن دی اکسید تولید شده توسط انسان در جو را جذب کند.

در مدل‌های ریاضی از سیستم‌های اکولوژیکی استفاده می‌شود تا بتوان فرایندهای اکولوژیکی پیچیده را بهتر درک کرد. بدی ترتیب نحوه تغییر اکوسیستم‌های واقعی بر اساس این مدل سازی‌ها مشخص خواهد شد. این تیم از دانشمندان معتقدند مدل‌های فعلی ساخته شده پیچیده نبوده و احتمالاً جذب دی اکسید کربن توسط گیاهان در آینده طبق محاسبات انجام گرفته در ساخت این مدل از داده‌ها و مطالعات اخیر بهمراه متغیرهای قوی آب و هوایی استفاده شد تا میزان co۲ قابل خارج شدن از جو توسط گیاهان محاسبه شود.

در این مدل سازی جنبه‌هایی از قبیل کارآمدی کربن دی اکسید و نحوه انجام آن درون برگ، همچنین سازگاری گیاهان با تغییرات دمایی و توزیع مواد مغذی در تاج پوشش گیاهان در نظر گرفته شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال