امنیت سایبری کاربران اتحادیه اروپا با وضع قوانین جدید بیشتر می‌شود

اتحادیه اروپا قوانین جدیدی برای تولید کنندگان و وارد کنندگان دستگاه‌های هوشمند وضع کرده است که می‌تواند به ارتقای امنیت سایبری کاربران این اتحادیه منجر شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی توافقی قصد دارند قوانین جدیدی را برای حفاظت از گوشی و لپ‌تاپ‌ها در زمان اتصال آنها […]

اتحادیه اروپا قوانین جدیدی برای تولید کنندگان و وارد کنندگان دستگاه‌های هوشمند وضع کرده است که می‌تواند به ارتقای امنیت سایبری کاربران این اتحادیه منجر شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی توافقی قصد دارند قوانین جدیدی را برای حفاظت از گوشی و لپ‌تاپ‌ها در زمان اتصال آنها به اینترنت در مقابل تهدیدات سایبری به تصویب برسانند. این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که در سال‌های اخیر چندین حمله هکری بسیار بزرگ در سراسر دنیا صورت گرفته است.

سال گذشته اتحادیه اروپا قانون مقاومت سایبری را برای تمام محصولات پیشنهاد داده بود. این قانون در مورد محصولاتی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به شبکه متصل می‌شوند مربوط است. همچنین در این قانون برخی الزامات امنیت سایبری در طراحی توسعه و فروش محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه خواهد شد.

بدین ترتیب کلیه تولید کنندگان این محصولات باید با ارزیابی خطرهای امنیتی مربوط به محصولات خود اظهارنامه‌هایی مطابق با استاندارد ارائه کرده و در طول عمر مفید دستگاه نیز برای رفع مشکلات اقدامات مناسبی را انجام دهند.

همچنین تولید کنندگان موظف به شفاف سازی امنیت محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای مشتریان خواهند بود. وارد کنندگان و توزیع کنندگان باید حوادث سایبری را به مقام‌های مربوطه گزارش داده و تطابق محصولات خود با قوانین اتحادیه اروپا را نیز تایید کنند. به گفته کمیسیون اروپا این قوانین می‌توانند حدود ۳۱۶ میلیارد دلار در سال نسبت به هزینه‌های به روز رسانی برای این کسب و کارها صرفه‌جویی اقتصادی ایجاد کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال