اولین کشتی خودران با کمک هوش مصنوعی سفر خود را به پایان می رساند

اولین نسخه رباتیک مربوط به کشتی تاریخی می فلاور که در قرن هفدهم ساخته شده بود با کمک یک کاپیتان هوش مصنوعی توانست از انگلستان به سمت سواحل آمریکا سفر کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین کشتی خود ران می فلاور با کمک هوش مصنوعی هدایت شد و توانست اولین سفر […]

اولین نسخه رباتیک مربوط به کشتی تاریخی می فلاور که در قرن هفدهم ساخته شده بود با کمک یک کاپیتان هوش مصنوعی توانست از انگلستان به سمت سواحل آمریکا سفر کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین کشتی خود ران می فلاور با کمک هوش مصنوعی هدایت شد و توانست اولین سفر خود را از پریموس در انگلیس به سمت آمریکا با موفقیت آغاز کند. این در حالی است که در سال گذشته نیز تلاش شد تا از از این روش برای این سفر استفاده شود که موفقیت آمیز نبود. در صورت ادامه موفقیت آمیز این سفر احتمالا حدود سه هفته دیگر این کشتی خود را به ایالت ویرجینیا در آمریکا رسانده و می تواند به عنوان اولین کشتی خودران که توانست اقیانوس آتلانتیک را طی کند ثبت شود.

 در این کشتی هیچ انسانی وجود ندارد و تنها با کمک هوش مصنوعی کنترل خواهد شد. همچنین تصمیم‌گیری و محافظت در برابر موانع احتمالی نیز با تکیه بر هوش مصنوعی انجام میشود. در این پروژه محققان دانشگاه پلیموث، متخصصان ابزارهای خودران MSubs و شرکت فناوری آی بی ام با یکدیگر همکاری دارند. این کشتی قرار است طی سفر در اقیانوس داده هایی مانند تعداد نهنگ ها و همچنین نمونه برداری از آب برای ردیابی پلاستیک را نیز جمع آوری کند.

 این کشتی علاوه بر کاپیتان هوش مصنوعی یک حساب کاربری نیز در توییتر دارد. هوش مصنوعی آن نیز شامل بینایی رایانشی، نرم افزار خودکار و پلتفرم هوش مصنوعی آی‌بی‌ام است که با کمک یک میلیون تصویر آموزش دیده و می تواند بسیاری از خطرات را در این سفر شناسایی کند. این سفر نیز در واقع بازسازی یک سفر تاریخی از کشتی می فلاور در ۴۰۰ سال قبل و از انگلیس به آمریکا بوده است. در آن زمان کشتی می فلاور پس از ۱۰ هفته توانسته بود ۱۰۲ مسافر را با موفقیت به مقصد برساند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال