فرود اولین شرکت خصوصی روی ماه با شکست مواجه شد

کاوشگر خصوصی پرگرین با مشکل نشت غیر قابل کنترل سوخت نمی‌تواند فرود موفقی روی ماه داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین ماموریت موشک ولکان قنطورس مربوط به پرگرین و شرکت ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی به فضا پرتاب شد. با وجود پرتاب موفق پس از استقرار مرحله فوقانی پس از مدتی […]

کاوشگر خصوصی پرگرین با مشکل نشت غیر قابل کنترل سوخت نمی‌تواند فرود موفقی روی ماه داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین ماموریت موشک ولکان قنطورس مربوط به پرگرین و شرکت ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی به فضا پرتاب شد. با وجود پرتاب موفق پس از استقرار مرحله فوقانی پس از مدتی اندک یک مشکل جدی برای موشک قنطورس روی داد. این ناهنجاری به دلیل عدم جهت‌گیری مناسب فرودگر رباتیک و ناتوانی آن در شارژ صفحات خورشیدی ایجاد شد. تیم این ماموریت اعلام کردند به دلیل این مشکل پرگرین به وضعیت نشت پیشران دچار شده و باعث باز ماندن این کاوشگر از انجام ماموریت آن خواهد شد. شرکت استروبوتیک روز گذشته در گزارشی اعلام کرد با توجه به مشکل نشت سوخت امکان فرود نرم روی ماه وجود نخواهد داشت.

طبق تحلیل‌های تیم ماموریت تنها ۴۰ ساعت سوخت برای این فضاپیما باقی مانده اما بیش از آنچه که قبلاً تصور می‌شد این فرودگر زنده خواهد ماند. شرکت استروبوتیک اعلام کرد محققان این پروژه تلاش‌های خود را برای یافتن راه‌هایی برای افزایش عمر عملیاتی پرگرین انجام خواهند داد. همچنین بررسی حالت عملیاتی پایدار و آزمایش محموله‌ها و فضاپیماها در این شرکت ادامه داشته و داده‌های ارزشمند برای اجزا و نرم‌افزار مربوط به ماموریت نیز دریافت خواهد شد.

گریفین به عنوان یک فرودگر رباتیک از نوع بزرگتر این فرودگر است که قرار است با کمک موشک فالکن هوی اسپیس ایکس اواخر امسال به ماه ارسال شود. هدف از انجام این ماموریت تحویل ماهنورد وایپر به منطقه قطب جنوب ماه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال