آنتن هیبریدی مهندس ایرانی توسط ناسا مورد آزمایش قرار گرفت

ناسا از آنتن ترکیبی خود که توسط مهندس ایرانی برزیا تهرانی ساخته شده آزمایش کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندس ایرانی ناسا برزیا تهرانی برای برقراری ارتباطات فضایی به صورت لیزری و رادیویی یک آنتن هیبریدی توسعه داده است. اکنون ناسا در اقدامی جدید مشغول آزمایش این آنتن هیبریدی غول […]

ناسا از آنتن ترکیبی خود که توسط مهندس ایرانی برزیا تهرانی ساخته شده آزمایش کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندس ایرانی ناسا برزیا تهرانی برای برقراری ارتباطات فضایی به صورت لیزری و رادیویی یک آنتن هیبریدی توسعه داده است. اکنون ناسا در اقدامی جدید مشغول آزمایش این آنتن هیبریدی غول پیکر است که می‌توان با استفاده از آن به مدیریت سیگنال‌های رادیویی و لیزری در صدها میلیون کیلومتر در اعماق فضا پرداخت.

از نکات مهم مربوط به ماموریت سایکی بخش ارتباطات نوری فضایی در این ماموریت است که در آن یک گیرنده لیزری می‌تواند سیگنال‌های لیزری را دریافت و یا ارسال کند. با استفاده از این روش به جای سیستم‌های رادیویی معمولی ارتباطات تا چندین برابر سریع‌تر خواهد شد. کاوشگر رباتیک پرتاب شده موفقیت‌های چشمگیری تاکنون به دست آورده است همچنین بخش ارتباطات نوری فضای عمیق موفق به ارسال داده از فاصله ۱۶ میلیون کیلومتری معادل ۴۰ برابر فاصله زمین تا ماه شد.

اگرچه ارتباط بین زمین و سایکی به یک مجموعه آزمایشی پیچیده احتیاج دارد ناسا قصد دارد روش ساده‌تری را برای این سیستم بسیار پیچیده به کار بگیرد. این آژانس فضایی به چیزی اختصاصی تر و دائمی‌تر نیاز دارد که بتواند در یک پروژه جداگانه از آن استفاده کند. در حال حاضر ناسا روی یک آنتن هیبریدی کار می‌کند که قادر است با سه ایستگاه شبکه فضایی عمیق در کالیفرنیا اسپانیا و استرالیا ادغام شود. نسخه آزمایشی این آنتن یک سیستم ۳۴ متری فرکانس رادیویی اپتیکال هیبریدی است که اکنون در ایستگاه فضایی عمیق ۱۳ در مجتمع ارتباط فضایی در گلدستون کالیفرنیا قرار دارد.

دیش مورد نظر می‌تواند پرتو لیزر را از فضا دریافت کرده و روی گیرنده به شکل یک دوربین با نور دهی بالا متمرکز کند. این گیرنده در قسمت بازتابنده فرعی آنتن و در قسمت بالای مرکز بشقاب معلق است. سپس سیگنال با کمک فیبر نوری به سمت یک آشکارساز تک فوتونی نانوسیم و نیمه رسانا که با کمک یک خنک کننده برودتی خنک شده است ارسال می‌شود. بدین ترتیب سطوح قابل خواندن در آن تقویت خواهد شد. در آزمایش این آنتن امکان حفظ ارتباط با سایکی فراهم شده و یک داون لینک با سرعت ۱۵.۶۳ مگابیت بر ثانیه با ۴۰ برابر سرعت بیشتر نسبت به رادیو در فاصله ۳۲ میلیون کیلومتری ایجاد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال