تراشه نورالینک می‌تواند با کمک فکر ماوس را کنترل کند

ایلان ماسک مدعی شد در صورتی که تراشه مغزی نورالینگ در اولین بیمار انسانی کاشته شود فرد می‌تواند پس از بهبودی تنها با فکر کردن نشانگر ماوس را کنترل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک به عنوان موسس شرکت نورالینک در مورد تراشه مغزی خود مدعی شد اولین بیمار انسانی […]

ایلان ماسک مدعی شد در صورتی که تراشه مغزی نورالینگ در اولین بیمار انسانی کاشته شود فرد می‌تواند پس از بهبودی تنها با فکر کردن نشانگر ماوس را کنترل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک به عنوان موسس شرکت نورالینک در مورد تراشه مغزی خود مدعی شد اولین بیمار انسانی که از این تراشه مغزی در درمان خود استفاده کند پس از بهبودی کامل امکان کنترل ماوس رایانه روی صفحه را با استفاده از افکار خود خواهد داشت.

البته این پیشرفت خوبی به نظر می‌رسد و بیماران با وجود اثرات عصبی می تواند بهبودی‌هایی را در این زمینه پیدا کنند. با استفاده از این تراشه و تنها با فکر کردن به ماوس می‌توان آن را روی صفحه نمایشگر حرکت داد. به گفته ماسک اکنون نورالینک قصد دارد با کمک این تراشه بیشترین تعداد کلیک روی دکمه ماوس را روی صفحه توسط بیمار دریافت کند. این شرکت در ماه سپتامبر موفق به دریافت تاییدیه برای پذیرش داوطلبان انسانی شد. اکنون نیز توانسته تراشه تله پاتی را در مغز یکی از بیماران که هنوز هویت او مشخص نشده است بکارد.

در این فناوری از ربات برای کاشتن ایمپلنت رابط مغز و رایانه در بخشی از مغز بیمار استفاده می‌شود. در این سیستم یک تراشه رایانه‌ای قرار دارد و به نخ‌های انعطاف پذیر و کوچک متصل شده و با استفاده از یک ربات به مغز متصل خواهد شد. این ربات قادر است تکه کوچک از جمجمه را برداشته و الکترودهای به شکل نخ را در نواحی مختلفی از مغز قرار دهد. همچنین امکان بخیه حفره ایجاد شده توسط ربات وجود دارد. در نهایت جای زخم از برش باقی خواهد ماند و بقایای آن قابل مشاهده نخواهد بود.

به گفته ماسک این جراحی برای قرار دادن تراشه بدون نیاز به بیهوشی عمومی و تنها در ۳۰ دقیقه انجام می‌شود و بیماران می‌توانند پس از آن به خانه برگردند. هنوز تمام ادعاهای مربوط به اولین بیمار دریافت کننده ایمپلنت به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته و صحت آن مشخص نشده است. البته ماسک اعلام کرد این فرد بهبود یافته است. در این بین برخی کارشناسان نسبت به اولین انسان دریافت کننده این برند نورالینک نو عواقب مربوط به آن نگرانی‌های جدی را مطرح کرده‌اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال