حافظه جدید سامسونگ GDDR7 با پهنای باند ۱.۵ ترابایت بر ثانیه برای استفاده در کارت‌های گرافیک رونمایی شد

بالاخره نسل جدید حافظه گرافیکی توسط سامسونگ رونمایی شد تا بدین ترتیب پیشرفت پردازش‌های گرافیکی نسبت به گذشته سرعت بیشتری پیدا کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ از حافظه گرافیکی جدید از نوع GDDR7 رونمایی کرده است که احتمالاً در آینده در نسل بعدی کارت‌های گرافیکی شرکت‌های انویدیا و AMD استفاده […]

بالاخره نسل جدید حافظه گرافیکی توسط سامسونگ رونمایی شد تا بدین ترتیب پیشرفت پردازش‌های گرافیکی نسبت به گذشته سرعت بیشتری پیدا کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ از حافظه گرافیکی جدید از نوع GDDR7 رونمایی کرده است که احتمالاً در آینده در نسل بعدی کارت‌های گرافیکی شرکت‌های انویدیا و AMD استفاده خواهد شد.

ماژول‌های کنونی حافظهGDDR7 سامسونگ دارای ظرفیتی معادل ۲ گیگابایت هستند. اگر این حافظه‌ها بخواهند استاندارد اصلی اعلام شده را رعایت کنند می‌توانند تا سقف ظرفیتی برابر با ۸ گیگابایت هم داشته باشند. البته اکنون این شرکت تمرکز خود را روی چیپ‌های کم ظرفیت در گذاشته تا بتواند روند تولید را بهبود ببخشد و سپس به سراغ عرضه چیپ‌های پر ظرفیت برود.

نسل جدید حافظه‌های سامسونگ در هر پین دارای پهنای باند ۲۸ یا ۳۲ گیگابایت بر ثانیه است که نسبت به نسل گذشته با رقم ۲۴ گیگابایت با عملکرد بهتری همراه خواهد بود. بر حسب مدل پهنای باند هر پین حافظه در بالاترین حالت به ۴۸ گیگابایت بر ثانیه هم خواهد رسید. در نهایت این تغییرات منجر به عرضه پهنای باند ۱.۵ ترابایت بر ثانیه‌ای برای جدیدترین استاندارد حافظه گرافیکی خواهد شد. همچنین احتمالاً در آینده مدل‌های مجهز به پهنای باند ۲۸ و ۳۲ گیگابت بر ثانیه، افزایش سرعت ۲۸ و ۴۲ درصدی را تجربه خواهند کرد. همچنین حافظه های جدید حدود ۲۰ درصد نسبت به نسل قبلی بهینه‌تر شده‌اند.

در حافظه‌های گرافیکی جدید با هدف انجام بهتر پردازش‌های موازی از بسته‌بندی اطلاعات جدید استفاده شده است. این حافظه‌ها می‌توانند از راهکار کدگذاری رم ۳ پشتیبانی کنند که در آن انتقال اطلاعات را به سه بیت در دو چرخه افزایش داده و بدین ترتیب نسبت به نسل قبل با روش کدگذاری دودویی ۱.۵ برابر پرسرعت‌تر خواهد بود. احتمالا به زودی شاهد استفاده از این حافظه های جدید در کارت های گرافیم در بازار خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال