ماهواره نروژی توانست برای نخستین بار از طریق لیزر با زمین ارتباط برقرار کند

تاسواره کوچک متعلق به کشور نروژ توانست با استفاده از لیزر و برای نخستین بار با زمین ارتباط برقرار کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره کوچک آژانس فضایی نروژ توانست با استفاده از یک فناوری نوآورانه لیزری جدید برای نخستین بار با زمین ارتباط برقرار کند. اولین ارتباط نوری با زمین […]

تاسواره کوچک متعلق به کشور نروژ توانست با استفاده از لیزر و برای نخستین بار با زمین ارتباط برقرار کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره کوچک آژانس فضایی نروژ توانست با استفاده از یک فناوری نوآورانه لیزری جدید برای نخستین بار با زمین ارتباط برقرار کند.

اولین ارتباط نوری با زمین توسط تاسواره نروژی و به عنوان یک موفقیت در ارتباطات فضایی انجام شد. این تاسواره توسط آزمایشگاه پرواز فضایی و آژانس فضایی نروژ توسعه یافته و به عنوان نقطه عطف برای طراحان و اپراتورهای ماهواره و مدیریت آنها محسوب می‌شود.

این فناوری در آینده می‌تواند برای کارهای از قبیل برنامه‌های مدار پایین زمین از رصد زمین نظارت بر جو ردیابی کشتی‌ها و نجوم فضایی و همچنین انتقال داده مورد استفاده قرار بگیرد. دکتر رابرت ایزی در این مورد گفته است: ارتباط ماهواره‌ای با زمین با کمک یک تاسواره ۳۵ کیلوگرمی نشان می‌دهد می‌توان ماهواره‌های کوچک‌تر را برای توسعه و بهره‌برداری به صورتی مقرون به صرفه نسبت به دیگر فضاپیماها گسترش داد.‌

آژانس فضایی اروپا در این مورد اعلام کرد ماموریت اصلی این تاسواره اعتبارسنجی و آزمایش محموله‌ها و مفاهیم جدیدی از سوی آژانس فضایی نروژ فرانسه ایتالیا و هلند و همچنین ردیابی کشتی  ها در دریا بوده است. پرتاب این ماهواره در سال گذشته انجام شد و احتمالاً تاریخ انقضای آن نیز حدود سال ۲۰۲۷ خواهد بود.

در این ماهواره دو فناوری حیاتی برای ارتباطات نوری استفاده شده است. یکی از آنها کنترل دقیق نحوه قرارگیری است که در حال حاضر در فضاهای کم جرم با چالش‌های مختلفی انجام می‌شود. دومین قابلیت این ماهواره یک سیستم ارتباط لیزری به نام اسمال کد است که توسط سازمان تحقیقات علمی کاربردی هلند توسعه یافته و در آن یک پایانه لیزری با کیفیت بالا و آینه متحرک است که برای ثبت پرتو نوری باریک به طور دقیق استفاده می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال