پنتاگون به دنبال استخدام هزار خلبان هوش مصنوعی است

پنتاگون قصد دارد هزار خلبان هوش مصنوعی را برای هزار جت جنگنده استخدام کند تا بتوانند از خلبانان انسانی پشتیبانی کنند. این برنامه‌ریزی بخشی از یک پروژه ۶ میلیارد دلاری پنتاگون محسوب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برنامه‌ریزی‌های جدید پنتاگون شامل توسعه ناوگان هواپیمایی با خلبان‌های هوش مصنوعی است. در این […]

پنتاگون قصد دارد هزار خلبان هوش مصنوعی را برای هزار جت جنگنده استخدام کند تا بتوانند از خلبانان انسانی پشتیبانی کنند. این برنامه‌ریزی بخشی از یک پروژه ۶ میلیارد دلاری پنتاگون محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برنامه‌ریزی‌های جدید پنتاگون شامل توسعه ناوگان هواپیمایی با خلبان‌های هوش مصنوعی است.

در این پروژه به نام هواپیمای جنگی مشترک و به عنوان بخشی از برنامه بزرگتر ۶ میلیارد دلاری هزار پهپاد جدید به نیروی هوایی ایالات متحده اضافه خواهد شد. این پهبادها دارای خلبان‌های هوش مصنوعی در کنار خلبانان انسانی هستند و می توانند نقش‌های پوششی پشتیبانی آتش جستجو و اسکورت را انجام دهند.

ناوگان هواپیماهای دارای خلبان‌های هوش مصنوعی میتوانند مانورهای خطرناک و اسکورت و همچنین محافظت از هواپیماهای سرنشین‌دار و حمل سلاح را انجام دهند. همچنین آنها باید به عنوان هواپیماهای جاسوسی نیز کار خود را دنبال کنند.

طبق برنامه‌ریزی‌های پنتاگون دو شرکت در عرض ۵ سال برای تولید صدها هواپیما از این نوع انتخاب خواهد شد. هواپیماها بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار هزینه خواهند داشت. فرانک کندال وزیر نیروی هوایی ایالات متحده در مصاحبه خود اعلام کرد پهپادهای دارای خلبان‌های هوش مصنوعی می‌توانند موارد زیادی را ارائه کنند که تاکنون هیچ کدام از هواپیماهای جنگنده سنتی دارای چنین طراحی نبودند.

هواپیماهای دارای خلبان‌های هوش مصنوعی با طراحی قابل مصرف میتوانند پیش از بازنشستگی یا نابودی یک یا دو ماموریت را انجام دهند. این هزینه ساخت آنها نسبت به هواپیماهای سرنشین‌دار کمتر است. تاکنون شرکت‌هایی نظیر نورثروپ گرومن، جنرال اتمیکس، آندوریل، بوئینگ و لاکهید مارتین برای توسعه این پهبادها تاییدیه‌های لازم را ارسال کردند.

ایالات متحده نیز اعلام کرده است به سه جت جدید با خلبان هوش مصنوعی نیاز داشته و به شرکت‌های خصوصی نیز اعلام کرده است که با طرح‌های ساده و امکان برنامه‌ریزی برای سناری‌وهای مختلف، تمرکز بیشتری روی حداقل الزامات ماموریت داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال