حضور دانشمند ایرانی در ماموریت ناسا برای شبیه سازی حضور در مریخ

ناسا قصد دارد طی یک ماموریت مطالعاتی با قرار دادن داوطلبان در محیطی مشابه مریخ بررسی هایی را روی آنها انجام دهد. در این ماموریت ۴ داوطلب از جمله یک دانشمند ایرانی حضور دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته ناسا اعضای چهار نفره این ماموریت انتخاب شده‌اند و قرار است […]

ناسا قصد دارد طی یک ماموریت مطالعاتی با قرار دادن داوطلبان در محیطی مشابه مریخ بررسی هایی را روی آنها انجام دهد. در این ماموریت ۴ داوطلب از جمله یک دانشمند ایرانی حضور دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته ناسا اعضای چهار نفره این ماموریت انتخاب شده‌اند و قرار است ماموریت شبیه سازی شده مریخ از اوایل بهمن ماه کار خود را آغاز کند. ۴ فرد داوطلب نیز در کار خود متخصص بوده و قرار است در یک زیستگاه ویژه به مدت ۴۵ روز به انزوا بگذرانند. بدین ترتیب شرایط مریخ شبیه سازی خواهد شد. در بین این چهار داوطلب دانشمند ایرانی به نام کامک عبادی نیز حضور دارد.

به گفته ناسا آغاز این ماموریت از تاریخ ۲۶ ژانویه و در تاسیسات HERAدر مرکز فضایی جانسون ناسا است. این تاسیسات حدود ۶۰ متر مربع وسعت داشته و هدف از طراحی آن نیز شبیه سازی وضعیت انزوا و شرایط زندگی در یک محیط دور افتاده بوده است.

کامک عبادی متولد ایران و دانشمند ناسا در سال ۲۰۱۰ به آمریکا مهاجرت کرده است. این متخصص اکنون به عنوان تیم رباتیک آزمایشگاه پیشران جت در ناسا فعالیت داشته و در تیم مدیریت کاوشگر استقامت مریخ نیز حضور دارد. همچنین عبادی همکاری‌هایی در برنامه‌های آرتمیس ناسا و بازگشت نمونه‌ها از مریخ داشته است. این ماموریت بدون ترک زمین به دانشمندان کمک خواهد کرد تا سازگاری اعضای خدمه با انزوا و شرایط کاری ماموریت‌های آینده فضایی را بررسی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال