رکورد احتراق پایدار در موتور راکت چاپ سه بعدی توسط ناسا شکسته شد

ناسا توانست بازدهی بسیار بالایی از طریق موتور راکت انفجار چرخشی خود ایجاد کند که در نهایت کاربرد فراوانی در فرود روی ماه و مریخ و انجام مانورهای اعماق فضا خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا موفق شد در رکورد جدیدی تکنولوژی موتور جدید و انقلابی خود به نام RDRE […]

ناسا توانست بازدهی بسیار بالایی از طریق موتور راکت انفجار چرخشی خود ایجاد کند که در نهایت کاربرد فراوانی در فرود روی ماه و مریخ و انجام مانورهای اعماق فضا خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا موفق شد در رکورد جدیدی تکنولوژی موتور جدید و انقلابی خود به نام RDRE را در مرکز پرواز فضایی مارشال یک گام به جلو ببرد. در این مرکز مهندسان موفق به تولید این موتور راکت انفجار چرخشی از طریق چاپ سه بعدی شده و آن را برای ۲۵۱ ثانیه با امکان تولید نیروی ۲۶۳۱ کیلوگرم روشن نگه دارند.

ناسا قصد دارد با تولید موتورهای جدید طراحی موتور راکت‌ها را تغییر داده و در آن به جای یک محفظه احتراق، از سوخت و اکسیژن در یک موتور و یک شکاف بین دو سیلندر به صورت هم محور استفاده کند. این واکنش ترکیبی و موج شوک ایجاد شده گرما و فشار بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد. در صورت پایداری این احتراق موتور انقلابی ساخته شده توسط ناسا می‌تواند بازدهی بسیار زیادی با نیروی بالا تولید کند. به گفته ناسا تست جدید این احتراق به دلیل داشتن قدرت و زمان مناسب می‌تواند در آینده برای فرود فرودگر یا احتراق در خلأ در ماموریت‌های ماه یا مریخ مورد استفاده قرار بگیرد.

البته به گفته ناسا این تکنولوژی به زمان زیادی برای استفاده به صورت واقعی نیاز خواهد داشت. همچنین آزمایش‌های احتراق باید در مقیاس موتورهای بزرگ تر انجام شده و نیروهای مختلفی را در دسته‌بندی‌های گوناگون در بر بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال