محققان با مواد زیست تخریب پذیر ربات نرم تولید کردند

محققان اتریشی با کمک چاپ سه بعدی و استفاده از مواد زیست تخریب پذیر به عنوان جوهر موفق به ساخت ربات نرم شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه یوهانس کپلر در اتریش از مواد زیست تخریب پذیر نوعی جوهر تولید کردند و با کمک چاپ سه بعدی توانستند ربات های […]

محققان اتریشی با کمک چاپ سه بعدی و استفاده از مواد زیست تخریب پذیر به عنوان جوهر موفق به ساخت ربات نرم شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه یوهانس کپلر در اتریش از مواد زیست تخریب پذیر نوعی جوهر تولید کردند و با کمک چاپ سه بعدی توانستند ربات های نرم بسازند. مقاله این محققان در مجله ساینس روباتیک منتشر شده است. هدف از تلاش محققان در ساخت ربات های نرم و پیشرفته استفاده از آن درون بدن برای توزیع دارو ها و ترمیم بافت های آسیب دیده است.

 معمولاً این ربات ها از شبیه سازی موجودات زنده درون آب ساخته می شوند. در بیشتر موارد ربات های ساخته شده از مواد غیر قابل تجزیه بودند. زیرا استفاده از مواد زیست تخریب پذیر دارای طول عمر محدود بوده و همچنین می‌تواند در آب حل شوند. محققان اکنون توانستند بر این مشکل مهم غلبه کنند.

 یکی از مواد استفاده شده در ساخت جوهر اصلی این ربات ها استفاده از ژلاتین و شکر برای ساخت اجسام ژله ای بوده است. پس از چندین بار آزمایش و تغییر دستورالعمل در نهایت این محققان توانستند جوهری تولید کنند که برای ساخت اجسام سه بعدی مناسب است. در ابتدا محققان با استفاده از یک عملگر مکانیکی کار خود را آغاز کردند. این عملگر های مکانیکی امکان استفاده مجدد از جوهر را در چاپگر فراهم می کند. سپس با ساخت یک حسگر موج بر انعطاف پذیر امکان هدایت و انتقال امواج الکترومغناطیسی و یا صوتی فراهم شد. از ترکیب این موج بر با عملگر مکانیکی این ربات کارآمد نرم ساخته شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال